Alblasserwaard nog mooier!

• Justin vd Heuvel

Vandaag zag de Alblasserwaard er nog mooier uit dan normaal. :) Vanmiddag een heerlijk rondje gemaakt en een paar foto's. Niet te veel, want anders vriezen je vingers vast aan de camera. De Oudendijkse molen bij Hoornaar konden we zelfs te voet bereiken. Over het ijs :D Ik ga proberen hier een paar foto's van te plaatsen, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Voor de zekerheid hier vast de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album-PI8IAAUO-Foto's-in-Leerdam-Foto's-van-Overig.html

't Blijft een mooi molentje!

En achter de rijp nog veel mooier!

Ook “Jan van Arkel” stond er leuk bij…

…zo verstopt achter de rijp

Bij de Oudendijkse hoefde je deze keer niet over te varen…

…sfeervol, maar koud!

Hopelijk is het gelukt, anders kijk je maar gewoon via de link.

Groetjes, Justin

• Justin vd Heuvel

Yes! Gelukt :D

In het begin zijn ze wat groot, maar (bij mij althans) worden ze

vanzelf aangepast zodat ze precies in beeld passen. :)

mvg, Justin

• leo middelkoop

Inderdaad: leuke winterfoto's.

Eén ding valt mij helaas ook op (en dat gaat over een molen die dicht bij de plek staat waar mijn familienaam aan ontleend is): de voormolen van de polder Bruinsdel en Hoog-Leerbroek, tegenwoordig ook wel bekend als “ter Leede”, lijkt vanuit diverse hoeken heel erg op een fraaie tuinmolen. De verhouding tot de omgeving lijkt in ieder geval blijvend beschadigd.

Groet,

Leo Middelkoop

• Justin vd Heuvel

Leo, u heeft helemaal gelijk, helaas. De biotoop is inderdaad voor goed verpest :(

Op foto 1 staat hij met z'n kop op 't oosten. Achter de molen ligt de afvalwaterzuivering met daar achter weer de glasfabriek (internationale bekendheid) Als de molen ergens last van heeft dan is het wel die ******* fabriek. Een flinke bui uit het westen zie je pas op het laatste moment aankomen. Levensgevaarlijk dus (zowel voor molen als molenaar). Op de 2e foto zie je ook de lelijke NW-hoek. Daar ligt het zwembad (rood en grijs) en een cultureel centrum (bruin). Maar daar komt de wind nog wel overheen gehobbeld. Over de Oostkant valt pas bij 4bft te draaien (ja echt waar!) met 4 volle. Voor geinteresseerden heb ik nog ergens een foto waarbij je de molen vanuit het oosten bekijkt. U roept maar!

• Theo de Rooij

Hoi Justin. Als je ff doorgereden was naar Gorinchem was je welkom geweest hoor. Molen draait vanaf n uur of 1 al grappig in de rondte. Met alle rijp op de bomen en een mooi ijsbaan rond de molens is het best mooi! Volgende keer beter. Vriendelijke groet, Theo

• Stefan Boumans

Justin vd Heuvel schreef onder andere

> In het begin zijn ze wat groot, maar (bij mij althans) worden

> ze

> vanzelf aangepast zodat ze precies in beeld passen. :)

Tja, waarom plaats je dan de grote foto's?

Wat er gebeurt is dat die grote foto's helemaal ingelezen worden, dan verkleind moeten worden om te passen en dan heb je inderdaad kleinere foto's.

Je laadt dus in je computer zo'n 6 x 1 MB in om plaatjes te tonen die je ook met minder gegevens had kunnen tonen.

Als je de kleine plaatjes plaatst, scheelt dat tijd om te laden en tijd om te verkleinen. Op mijnalbum zijn de foto's altijd ook op volledige grootte te bekijken, voor wie dat wil. Voor wie dat niet wil is ze wel plaatsen eigenlijk gewoon een omweg, zonde.

• Justin vd Heuvel

Man, doe niet zo moeilijk! Ik ben al lang blij dat je ze kunt zien!

• Barend Zinkweg

Maar (zoals wel vaker): Stefan heeft wél gelijk.

Nu je eenmaal weet hoe het werkt Justin, weet je nu ook hoe het beter werkt ;-).

• Justin vd Heuvel

Een goeie leer, voor de volgende keer!

• Rob Pols

Geweldige foto's, Justin. Die moet je nu juist eens insturen naar de Molendatabase als je dat leuk vindt (wel iets verkleind graag!). Kijk wel van tevoren even of er bij de betreffende molens nog plaats is.

Groeten, Rob.