Molen in de sneeuw

• Joop Overman

Beste molenvrienden,

Vandaag toch maar even gaan draaien. Bij een matige NO wind en 2 volle voor ging de molen lekker rond. De andere 2 zeilen zaten een beetje vast en heb ik dus maar niet voorgelegd om geen schade aan het zeil te krijgen. De temperatuur hier vanmiddag -3 en af en toe zon. Wel 10cm sneeuw. Maar prachtig om de molen in zo een landschap rond te zien gaan. Ik heb dan ook weer enkele foto's gemaakt. Zie de link. http://www.mijnalbum.nl/Album=PBLGW8HG

Groeten Joop

• Rob Simons

Lille heeft vandaag ook gemalen, want er was wind. Hij heeft erg goed gelopen op die koude NO-wind. We hebben gemalen van 1 tot 5.

http://picasaweb.google.nl/robsimons88/LilleInDeSneeuw#

Groetjes,

Rob

• Martin E. van Doornik

Mooie sneeuwfoto's! Er is in prov. Groningen nog geen vlokje sneeuw gevallen maar wel bevroren regenplassen en sloten. Op fiets naar mijn werk geen last van gladheid gehad.

• Frans Kroon

Helaas ook in Waterland geen sneeuw. Er is zegge en schrijven één mini sneeuwbuitje geweest met daardoor witte windborden, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De molen liep geweldig mooi op het noordoosten. Had wel de vijzel uit het werk gezet ivm het ijs. De polder heeft veel kwel, daardoor zijn sommige slootjes geheel ijsvrij.

Een heel mooi gezicht was het bevroren Hoornse Hop. In de verte kon je de woeste golven op het ijs zien breken.

• Meelmuisje

Hier was het wel glad. Vannochtend ook i.p.v. de brommer met de fiets naar school gegaan. De weg was wel gestrooid maar de fietspaden niet.. (ik heb een snorbrommer dus ik zoiezo op het fietspad!) 1 x ben ik echt ongelofelijk op mijn *** gegaan. Ik voel me knie nog steeds.. maar vannacht gaat het flink vriezen. Dus misschien morgen eens de molens van Weesp vanaf het bevroren water fotograferen:)

Gr, Thomas

• Martin E. van Doornik

Hier een foto hoe het Groninger landschap op dinsdag 6 januari om 13.06 uur bij –8 graden en een heel zwakke ZW-wind eruit zag:

In verband met m'n gezondheidsredenen werk ik nu halve dagen en daarom al vroeg naar huis gegaan. Keek ik gisteren met schrik naar –100 graden (!) voor a.s. woensdag op teletekst 704. IJzige beelden van de film ‘The Day after Tomorrow’ gingen door me heen. Hopelijk is het een foutje van de NOS!