vraag-foto's

• theo

ik snap niet wat jij allemaal voor rarigheid schrijft.

eerst schrijf je de beste wind en dan een mooie wind.

ik vind de wind niet best en niet mooi.

groeten theo

• Tim Dreessen

Negeer deze vent gewoon Robert, hij is je gewoon aan het provoceren. Laat kletsen joh. ‘'theo zonder achternaam’' heeft niets beters te doen blijkbaar. Jammer dat er nu en dan van dit soort rare kwasten op het prikbord opduiken.

• Robert Van't Geloof

Helemaal mee eens Tim.

grt robert

• Justin vd Heuvel

Nou Theo zonder achternaam, als je deze “rarigheid” niet snapt

zit je volgens mij op het verkeerde prikbord.

Justin vd Heuvel (WEL in het bezit v.e. achternaam)

• theo

hallo jongens

ik snap niet waarom ik op een verkeerd prikbord zit want volgens mij zit ik gewoon goed hoor.

groeten theo zonder achternaam

• theo

hallo tim met wel een achternaam.

ik ben ten eerste geen rare kwast en ten tweede heb ik ook nog veel te doen en ten derde ik ben niet aan het provoceren.

groeten theo zonder achternaam

• Andreas de Vos

De leischoepen zijn inderdaad bedoeld om de stroming van het water te richten en zo het rendement wat te verbeteren. Cavitatie is het verschijnel dat door de stroming langs een schoep van de waaier aan een kant een onderdruk ontstaat. Als die druk zo laag wordt bij een gegeven vloeistoftemperatuur dat hierdoor dampbellen ontstaan heb je cavitatie.

Dat gedoe met die dampbellen lijkt een beetje op het koken van water, op de bodem van de pan onstaan ook dampbellen. Hoe lager de druk in de vloeistof, hoe lager de kooktemperatuur. Het probleem van die dampbellen bij caviatie is dat ze weer inklappen, wat met zo'n snelheid gebeurt dat dit dit schokgolven op het metaal van de schoepen oplevert die schade kunnen veroorzaken. Afgezien daarvan neemt het rendement van de schroef af, want rondtollen in damp levert geen verplaatst water op…

Je kunt aan een schroef of waaier zien dat hij last heeft gehad van (langdurige en ernstige) cavitatie, je ziet dan allemaal putjes in het oppervlak, soms zo diep dat er gaatjes naar de andere kant zijn ontstaan. Alsof de ratten er aan hebben geknabbeld zeg maar…

Groetsels,

Andreas de Vos

• Rob Pols

Misschien kun je je beter ‘theo zonder hoofdletters" noemen. Luister, Robert stelt denk ik een volkomen normale vraag en verwacht niet zo’n stompzinnig antwoord als dat jij geeft. Het molenprikbord is er ook om elkaar van informatie e.d. te voorzien. Ik denk trouwens dat je wel degelijk op het verkeerde prikbord zit; hoogstwaarschijnlijk dat www.teletubbies.startpagina meer iets voor jou is.

Kortom, een geintje is leuk, maar hou op een gegeven moment op met die flauwekul!