schaatsen

• aart

Wat een bijzonder weer was het vandaag. ‘s Ochtends vroeg lag er nog een lichte vorst over het Zuid Hollandse polderlandschap, maar op de schaats in Aarlanderveen kregen we al snel te maken met de eerste bui; koud, maar het was nat! Gelukkig waren mijn vrouw en ik om 10.00 begonnen (en de rij voor het rechthuis dan) en hebben we kunnen genieten van een redelijk in tact zijnde ijsvloer. Meneer van de Bosch stond met de snert en van z’n vrouw, die ons herkende, kregen we een stempeltje! Prachtige dag in een prachtige omgeving. Aart

• H.Noot

Ik heb ‘meneer van de Bosch’ vandaag nog gezien in het RTL 4 journaal van 19.30 uur.

HarmannusNoot.

• Thijs van Hoof

Vandaag hebben Marc Crins en ondertekende van de eerste molen van GrootAmmers naar Kinderdijk geschaatst! In een -voor mijn conditie- recordtijd van 1 uur en 10 minuten. Een geweldige tocht met onderweg diverse molens. Mooie vergezichten van af de hogere boezem. Het was dan ook erg druk op het ijs.

De bedoeling was om als we het zouden halen naar Kinderdijk dan weer daar opgepikt te worden met de auto en snel voor de kachel thuis te ontdooien. Maar omdat we zo wonderbaarlijk snel waren zijn we bij vanaf de 2e molen van de Nederwaard na een korte pauze maar snel verder geschaatst. De heenweg ging over de Overwaard en terug voor de afwisseling over de Nederwaard. Tot aan de Vuilendam voorbij Molenaarsgraaf zijn we gegaan en toen was het al aardig donker. Daar zijn we met de auto opgehaald. Een tocht om nooit te vergeten!! Hopelijk valt het morgen mee met de spierpijn, dan ben ik helemaal gelukkig.

We schatte dat de totale afstand zo'n 45 km was!

Groeten Thijs van Hoof

• Arie van Oostende

Al schaatsend viel het op dat menig molenaar ook in de koek-en-zopie-horeca de zaak goed draaiende wist te houden…

Arie

• Rob Simons

Tja, je moet toch wat als je niet kan malen ;)

• Aad schouten

Je slaat hier mee de spijker op zijn kop.

en dan met name de bovenmolenaars.

ik was van daag in zevenhuizen ,en wat denk je niet alleen koek en zoopie.

werd er aan de man gebracht ,maar dit alles werd met een sous van muiziek omlijst.

een hebben onze bovenmolenaars wel gemeen ze hebben het geweldig naar hun zin……

en eer het avond is zijn er bepaalde lichaams onderdelen flink moe van al dat aan de man brengen van hun heerlijks.

maar ook dit hoort bij het molenaar zijn want deze zijn er als de kippen bij om hun schamel loon wat aan te vullen……….het is ze dan ook vanharte gegund.

vr gr Aad

• Bart Hoofs

Een echte vertegenwoordiger / verkoper als Johan Ottevanger zit dienstbaar zijn en verkopen in het bloed. Dat houdt niet op na het werk…

En straks kan hij weer genoeg middeltjes verkopen voor die plat getreden weilanden en molenwerven ;-)

Bart

• Johan Ottevanger

Ja inderdaad Bart het kan dooien en het kan vriezen, echter zoals Aart Schouten al beschreef, de bovenmolenaars hebbenhet best naar hun zin met zulke dagen, als eerst weinig malen en veel halen!!! maaar!!! ook deze dag werden wij verblijd met een ondermolenaar met vrouw en schoonzus, dus u begrijpt als molenkenner dat is niet de ondermolen van Zevenhuizen, ook niet van de Honderd morgen maar de heuse ondermolenaar van Aarlanderveen!!!

groetJohan

• aart

Kunnen we morgen bij jou ook snert kopen Aad?

• Frans Klijn

Het Schamel loon bij elkaar verdienen .

A Vandaar dat die molenaar uit Hoornaar ook op het ijs staat met koek en zopie .

Windstille periode moet bij geklust worden .

Gr Frans