Elderse molen en standerdmolen Leenderstrijp

• Marc Polderman

Weet iemand hoe het gaat met de restauratie van de Elderse Molen in Mierlo en de bouw van de standerdmolen in Leenderstrijp en Met molen Hollandia ??

Nu heeft Hollandia nieuwe roeden gekregen en is er nog meer onderhoud uitgevoerd ? en draait de molen nu eigenlijk weer ?

Marc Polderman

• Robert Van't Geloof

hi Mark volgensmij draait de hollandia nooit .

Het schijnt Naar horen zeggen dat Hollandia zeer af en toe in een andere stand wordt geplaatst. Van mierlo en leenderstrijp weet ik niets.

grt robert

• Martin E. van Doornik

Ik ken de Hollandia nog uit mijn Gooise jeugd. Er is een restaurant in gevestigd met een aanbouwsel tegen de molen. Ik fietste vroeger van Blaricum naar een discotheek in Weesp, langs deze molen. Het was rond 1968. Hoogst waarschijnlijk heeft de uitbater van de Hollandia geen diploma GVM op zak en dat zal ook nooit gebeuren….

• D' Orangemulder

bij de standerdkast van leenderderstrijp ben ik toevallig vorige week zondag nog geweest met Jelle v Daalen.

er zit nog steeds geen gevlucht aan de molen, maar vedder lijkt het toch al wel redelijk op dacht ik

Kan me voorstellen dat in deze tijd van het jaar niet veel aan de molen geklust zal worden

Denk wachten op de zomer?

Gr Marijn.

• Marinuske

Van de Elderse Molen is de kap verwijderd en er is een soort dekzeilen tent op de romp gezet. Verder hangt er een kleine steiger aan.

• erik van asten

in Leenderstrijp is een standerdmolen in aanbouw.

Kijk voor meer informatie op de site www.hei-heg-hoogeind.dse.nl

onder de rubriek: fotoalbum / gebied / molen….

mvt erik van asten