vliegen vangen

• Henk

Waarom proberen mensen elkaar soms te kleineren.

Een taalfout is nu eenmaal snel gemaakt,of een ongelukkige zinsbouw.

Kraak iemand niet af om een vraag,hij/zij heeft er een reden voor.

Vroeger hadden we molenaars,die met een kruisje ondertekenden.

Maar wel eerste klas vaklui.

• Justin vd Heuvel

tja Henk, er zijn nu eenmaal van die mensen….

• wim herrewijnen

Beste Henk,

Een schrijffout valt eerder op dan een denkfout.

MVRGR.

• Jan Althof

Jaja, als je een schreifvout maakt, denkt dat je goet zit en dan merkt dat je een te kort voeghauwtje overhout na het zagen, dan klopta verhaal denk ik ook niet. :-) :-) :-) Of toch wel??

Overigens neem ik aan dat iedereen begrijpt wat hier staat, met of zonder taalfouten en andere mierenn**kerij.

• Mike Ekelschot

“Een schrijffout valt eerder op dan een denkfout.”

Wim, en dat nog wel uit de mond van een (collega)molenmaker…

Hoeveel molens heb jij dan wel al gebouwd die rechtsom draaien (van voor of van achter gezien)? ;)

• wim herrewijnen

Beste Jan en Mike,

Ik reageerde op de stelling van Henk omdat ik het helemaal met hem eens ben.

Met dit oude gezegde wilde ik aangeven dat de mensen meestal naar de schrijffouten kijken en niet WAT er geschreven wordt jullie reaktie hierop is een goed voorbeeld mijn dank hiervoor, je ziet zomaar dat een schrijffout met een afschrijffout vergeleken wordt,gelukkig maak ik nog geregeld fouten is in ieder geval nog een bewijs dat ik leef, ik probeer er wel van te leren.

Laten we elkaar hier op het prikbord waarderen we dienen per slot van rekening toch allemaal de zelfde molenzaak.

Het gaat er niet om alles in foutloos abn te doen maar dingen te vermelden waar we allemaal van jong tot oud wat aan hebben.

Ik hoop verder niemand tegen de schenen te hebben getrapt anders mijn verontschuldiging hiervoor.

MVRGR. wim herrewijnen.

• M.-T. Wilhelmi

Beste Henk,

Helaas heb ik totaal gemist wat de reden van je opmerking is.

Een schrijffout is nooit leuk en zeker niet als je er op gewezen wordt. Zie dan deze opmerking van twee kanten.

Ten eerste: zie het als verrrijking dat iemand de moeite neemt je hierop attent te maken. Hij leeft echt met je mee en wil je behoeden voor verdere schrijffouten! Wat positief!

Ten tweede: zegt zo'n opmerking niet meer over de gever dan de ontvanger. Zou het niet kunnen zijn, dat diegene eerder naar de fouten van een ander kijkt dan naar de eigen fouten kijken. Hij moet duidelijk en dringend aan zichzelf werken!

Het is maar wat je in zo'n opmerking ziet!

Met vriendelijke groet,

Marie-Theres

• Henk

Marie-Theres,

Natuurlijk is er niets mis mee iemand op fouten te wijzen.

Heb dit als leidinggevende ontelbare keren gedaan.

Gaat mij alleen op de manier waarop.

Mijn motto was immer stimuleren,niet als een stommeling in de hoek zetten.

Vr.groet,Henk.

• Jan Althof

Geen excuses hoor Wim. In principe vind ik dat je nooit moet corrigeren. Maar het kan zijn dat iemand, (afhankelijk ook van leeftijd/opleiding/opleiding) regelmatig ietwat genant in de vaut gaat. Dan kun je dat beter even “privé” aankaarten via het beschikbare e-mailadres. Dat heeft meermalen goed gewerkt op bijv. de FJR site.

Mensen zijn dan ook erg blij met de hulp en het fijt/feit dat je dat wilt doen. Publiekelijk afserveren kun je gemeenlijk beter overlaten aan hen die daar goed in zijn. ;-)

Maakt meteen weer duidelijk dat het echt niet verkeerd is om je e-mailadres benaderbaar te maken.

Groet,

Jan.