Beste collega's,

Vanmorgen toen ik opstond was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om vandaag de molen van de ketting te halen. Een blik naar buiten leerde mij dat de rook uit de schoorstenen vrolijk omhoog kringelde bij een mooie heldere hemel.

Niettemin wilde ik toch nog even naar de molen toe. Op de vaart voor de molen

( Het Waaltje, een voormalige rivierarm) werd namelijk volop geschaatst. Een beeld dat voor het laatst zichtbaar was in het jaar 1997. U begrijpt dat ik die drukte voor mijn molendeur niet wilde missen! Zo toog ik laat in de ochtend dus naar mn molen toe die alle drukte met zijn rug richting het ijs gelaten langs zich heen hoorde gaan.

Ondertussen op de molen aangekomen verliet ik deze even, om met 1 van de vele bekenden op het ijs een babbeltje te maken. Ik sprak met een collega van mijn werk en die vertelde dat het jammer was dat de molen niet draaide of in de zeilen stond. Op het moment dat ze deze uitspraak deed voelde ik een licht briesje langs mn oren gaan. Mijn ogen begonnen te twinkelen, en dacht ja daar heeft ze wel gelijk in, en misschien wil die ook nog wel draaien als het briesje een beetje door gaat staan. Zo toog Tom dus weer naar zijn molen toe, trok zijn overall aan en begon de molen te kruien naar Zuid, waar het lichte briesje ook vandaan kwam logischer wijs. Eerst begonnen met voorzichtig wat ijs van de zeilen te slaan, zodat ik deze kon uitrollen. Uiteindelijk de molen rond vol gelegd en de molen begon zowaar te lopen, het ging niet hard maar wel constant. Een mooie schaduw van de molen wierp zich over het ijs, hij was wakker en genoot!!!

Talloze fotocamera's werden tevoorschijn gehaald en vele mensen jong en oud brachten de molen een bezoek en kochten meel, en iedereen was het er over eens: Het plaatje was compleet!!! Volop schaatsende mensen en een vrolijk draaiende molen die ik tot ik het echt steenkoud had tot kwart over 5 heb laten draaien met schijnwerpers die het plaatje uiteindelijk nog mooier maakte dan dat die al was.

Ik heb intens genoten net als vele andere mensen, en dit wilde ik graag met jullie delen. Voor de omwentelingen hoefde ik het niet te doen, dat waren er slechts 1851, maar het plaatje was zo ontzettend mooi!!!

Groetjes,

De Kersenmulder die vandaag duidelijk aan klantenbinding heeft gedaan in het dorp