De Roosdonck in de sneeuw (foto`s)

• Mario Collombon

Vanmorgen weinig zin om met het windstille weer en min 12 nog op de thermometer naar de molen te gaan, maarja kan de klanten niet aan een gesloten deur laten staan :)

Net na negenen op de molen, fijn dat de sneeuw de hele week was blijven liggen want ik had nu pas de kans er plaatjes van te schieten. Wind was er nog niet dus de molen mooi laten staan. Rond 13:30 kwam er dan toch een zuchtje uit Zuid dus de molen omgekrooien, flink wat vet aan de as en een lik olie. Zeilen zaten op 1 na niet vastgevroren dus die lagen er zo voor. In het begin wou hij niet rond maar na een paar duwtjes bleef ie rustig lopen. Nog iets moeten verkruien naar zuidoost. De klanten wisten de molen ondanks de kou erg goed te vinden vandaag! Mede ook om foto`s te schieten. Om 16:30 uitgespannen.

Zie hier de foto`s:

http://www.mijnalbum.nl/Album=IPSCWIAV

• Justin vd Heuvel

Erg mooie foto's Mario :) hoe kan dat ook anders

met zo'n prachtige molen ;)

Justin

• Martin E. van Doornik

Ik val zowat van mijn stoel bij het zien van de prachtige, artistieke foto's. Vooral de kleuren van de winterse lucht bij de laagstaande zon. Ik moet wel lachen bij het bord blauwalg. Buitengewoon schitterend!

Hier in Groningen geen sneeuw en maar een paar graden vorst. De grachten in stad Groningen zijn slechts hier en daar met ijs bedekt.

• Jacob Dekker

Hallo Martin,

Dat de grachten in stad Groningen slechts hier en daar met ijs bedekt zijn komt misschien wel doordat het water daar te dik is. Misschien weten de waterpezers uit de Waerd en uit Aarlanderveen daar wel meer over te vertellen?

Groet, jAAp