gedraaid vandaag

• heklat

vandaag weer de molen losgehad.

de wind kwam uit het zuiden en was genoeg om de molen met vier volle zeilen lekker rond te laten gaan.

De hele dag lekker kunnen draaien, de eerste echte draaidag voor de molen in 2009.

Even nog bekeken wat nog te doen valt voor het komende jaar, we zullen ons niet vervelen.

Groeten uit het brabantse land.

• Meelmuisje

Ja De Vriendschap draaide vandaag ook voor de verandering weer op zondag! Puur omdat het gisteren zo'n groot succes was met Koek & Zopie hadden we besloten het vandaag nog een keer te doen. en dat was helemaal uitverkocht*D want het heeft opgebracht weet ik niet precies..

Verder vandaag waaide het ook lekker. Begonnen met 4 volle waarmee zei stevig doorliep. Vervolgens gaan malen en zo'n 1000 kg gemalen. Even later verdergegaan met een ander koppel en ook nog even een tijdje geplet. Mooi windje! Was wel weer een tijd geleden dat we eens volop konden malen.

Rond 4 uur alles uit zijn werk gehaald en met 2 volle verdergegaan tot half 7 ongeveer.

Was een erg geslaagd dagje!

Groetjes, Thomas

• D' Orangemulder

Waarde Brabantse Collega.

Goed om te horen dat jou molentje ook weer is los was, de willemstadse molen liep ook aardig vandaag ondaks de bomen opt zuiden kwam ie met volle zeilen aardig rond.

tot Horens

Gr Marijn.

• Edo

Hallo,

Ik heb gister ook nog gedraait.

Samen met de molenaar van de spinnekoppen van Goengahuizen.

Rond half 12 richting Heechhiem gereden en los gegooid in de lege.

Zo liep die ook wel leuk.

Ook heb ik nog even op het meer geschaatst en nog langs de andere 2 molentjes.

Wat ook wel leuk was dat ik nog een ijsvogeltje zag vliegen.

Maar in ieder geval.

Later nog een half uurtje 2 halven ervoor gehad en dat draaide ook wel leuk.

Rond half 3 afgezeild en weer richting huis gereden.

2016 onw in tweeenhalf uur, niet verkeerd dacht ik.

De terugreis nog langs een onttakelde spinnekop gereden genaamd Polder Krieke.

De Foto's spreken wel voor zich.

en natuurlijk ook even gefilmd.

Gr, Edo

Filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=yg4fKuEw9AM&feature=channel_page

Foto's: http://picasaweb.google.com/EdoSaab/SpinnekopjesOnIce110109?authkey=lWq7jVx0V3Q&feat=directlink

• Rob Simons

Lille was vandaag ook los. Om 13u begonnen met twee volle en twee halve. Een uurtje later de buitenroei vol gelegd. Daar liep hij zeer goed mee. Eerst triticale gemalen, later een mengeling van tarwe/triticale/gerst/maïs, dan gerst gemalen en tenslotte nog een paar zakken triticale. Om half 5 de vang erop gelegd en afgezeild. Mooi dagje!

Groeten,

Rob