Beste collega;s,
Gisteren hebben we als bestuur van Stichting De Rijsoordse molen een vergadering gehad.
1 van de punten was het schilderwerk dat voor komend jaar op het program staat. Hier kwam een leuke discussie uit voort. Misschien wel bekend is het mijn wens dat onze molen zijn oorspronkelijke kleuren weer terug krijgt, dat wil zeggen de lichte kleuren welke op het wiekenkruis aanwezig waren in combinatie met groene askop met witte ster.
De huidige kleuren die de molen draagt zijn vrolijk maar geschiedenisvervalsing.
Binnen ons bestuur werd wisselend gedacht ( sterker nog meer tegen dan voor)over mijn voorstel om de molen nu deze toch volledig geschilderd wordt weer meer zijn “eigen” gedaante aan te nemen. Niettemin stond men open voor goede argumenten om dit juist wel te doen, en immers als dit zal gebeuren moet wel bekend zijn welke kleur het precies geweest is.
De reden die ik op gaf omdat deze molen deze kleuren voerde toen deze nog beroepsmatig in bedrijf was, waren niet daadkrachtig genoeg
Zouden jullie met mij mee kunnen denken welke argumenten krachtig kunnen zijn om de molen zijn oude gedaante weer terug te geven ?
Graag verneem ik jullie reactie?
Ow ja 1 ding zal sowieso terugkeren, namelijk dat de 2 deuren van onze molen weer voorzien zullen worden van een mooie groene kleur in plaats van de (vreselijke) kleur rood die deze deuren nu dragen
groetjes,
Tom