Molens van .......

• Nico van Dam

Hieronder 4 afbeeldingen van molens uit de grijze oudheid, wie herkend deze molens?

De plaatsnaam is cryptisch omschreven als: bij de wilde(n) beesten af die er zo snel vandoor gaan.

En de laatste foto kan ik even niet thuis brengen, maar naar mijn idee moet die in de provincie Utrecht staan.

Groeten Nico

• Robert Van't Geloof

he de eerste 2 zijn denk ik de nieuw leven in hazerswoude dorp. de 3e foto de katmolen in hazerswoude.

de 1 na laatste lijkt me benthuizen. De onderste is De lagenwaardse molen in koudekerk aan de rijn. Maar dan op de vorige plaats.

grt robert

• Maarten van Scheppingen

de stelling molen is waarschijnlijk Oog in het Zeil te Cothen…Utrecht.

groeten Maarten

• Nico van Dam

Met de tweede en derde zit je goed, de Bos Molen heb ik natuurlijk nooit op de korrel kunnen nemen omdat ik in die tijd geen molens fotografeerde.

Maar het valt me een beetje tegen van je Robert, ik dacht dat jij zo'n beetje iedere molen wel herkende of is dat hoofd zakelijk met de nog bestaande molens in de huidige tijd.

Groeten Nico

• Hans Roest

Nr 4 is volgens de rijnenburg in hazerswoude en nr 5 is de rembrandt in hazerswoude rijndijk

• Willem Bever

Opname 1 is volgens mij het Dekkermolentje in toen nog Hazerswoude.

Opname 4 is zoals Hans Roest al opmerkte de Ruiinenburg, eh sorry, de Rijnenburgermolen, met het toen nog aanwezige stationssgebouw.

De laatste foto lijkt mij de Rembrandmolen te Hazerswoude-Rijndijk.

De foto is dan gemaakt vanaf de Gemeneweg, en het water rechts op de foto moet dan de vm Lodewijksvaart zijn, die fungeerde als voorboezem van oa de nog bestaande molen de Rooie Wip van de Gemenewegse polder.

Groet van de Bever.

ps, Foto 2 is resp Nieuw leven, toen wellicht nog de Zwaluw of Windlust geheten, en foto 3 de Katjesmolen.

• Nico van Dam

Helemaal goed Willem, de foto's komen uit het foto boekje “Hazerswoude zoals het was van 1890 ~ 1930” die ik onlangs kreeg uit de boedel van mijn ex vriendin d'r overleden vader.

Groeten Nico