Beste Jan . Vandaag waren we weer op de walvisch.
We maalden eerst met 2 half later 4 half 2vol/2half toen uiteindelijk ront vol op z. Ene keer liep de molen best En daarna viel hij stil. Later gingen we naar zzw De Palmboom was ook los op z en met 2 halve. Rond 12:30 steen eraf getrokken . En gaan eten. Het was 13:30 de wind ruimde naar west. Molen west gekrooien met theo de rooij. En liep weer goed. ook de palmboom was naar west En intussen wwerd De Noord rondvol opgezeild. Terwijl de palmboom nog goed liep met die 2 halve. Toen moesten Jamie en ik even naar de molenmaker voor iets. Toen merkte we dat de wind harder werd En hoorden we de schuddebak van het koppel kunstenen. Dus weer terug. Vanaf de balie Zagen we de noord met 2vol-2half En later 2 half Later werd ie weer uitgespannen. De Palmboom 2 half. De wind ruimde weer. Dus nnw Later n. Theo ging zwichten naar 4 halv. Maar toen ie er mee bezig was dacht hij toch maar liever 2 halv. Later molen weer opgetrokken. Maar al vrij snel heeft hij de molen leeg gemaakt. En toen liep de molen goed met de lege en de kunssteen der op. Intussen draaide de palmboom leeg en later stond deze stil. Om 15:30 zijn we ook gestopt. Maar dit was ivm dat we klaar waren. Toch een ervaring om dat mee te maken.
grt Robert
Jan Hofstra schreef:
>
> Ik heb al een dikke tien jaar een contrabarometer aan de muur
> hangen, maar ik heb hem nog nooit zo laag (eigenlijk hoog)
> zien staan. Het laagste cijfer (940 hPa) is al gepasseerd.
> Nog 10 hPa er af en hij gaat overlopen.
>
> Dit komt natuurlijk doordat er net een depressie over het
> land gaat. Voor molenaars altijd spannend. Degenen die de
> kern overkrijgen kunnen er al vast vergif op innemen dat de
> zuidoostenwind gaat wegvallen en dan later van de hele andere
> kant de wind terugkrijgen. Ik heb dit zelf al een aantal
> keren meegemaakt, maar de ene keer gaat dit proces veel
> sneller dan de andere keer. Het blijft iedere keer een
> verrassing hoe het gaat, ik ben benieuwd.