Biotoop voor een gemaal?

• Jan Althof

Goedendag,

Met Nelly en Tom bezig zijnde voor/met De Landzicht in Heerjansdam maakte Nelly mij opmerkzaam op een berichtje in het Stadsnieuws van de Zwijndrechtse Kombinatie onder het kopje KAPVERGUNNINGEN.

**twee eiken, staande in het openbaar groen naast het jeugdhonk in sportpark De Molenwei.

De bomen moeten weg om de herinrichting van het gemaal mogelijk te maken. Na het kappen worden er in de nabije toekomst twee nieuwe bomen van een kleiner soort geplant. De datum van verzending van het besluit is 21 januari 2009

Is er nog hoop voor de molenbiotoop ?? heb ik inmiddels aan de beleidsmedewerker van de gemeente geseind. We zijn benieuwd naar de reactie. :-)

• Heklat

Mooi om te zien dat jullie je zo fanatiek inzetten voor de landzicht.

Als het zover is dat de molen weer draai/maalvaardig is, gaat u er dan op draaien?

Gegroet

• Jan Althof

U is wat mij betreft jij en of ik of een van de anderen daar gaat draaien/malen ligt verscholen in de verre toekomst. Ben trouwens wel benieuwd tegen wie ik het heb. Nooit een schrijvende heklat ontmoet :-)

• Justin vd Heuvel

Bijzonder dat er zelfs aan een “gemalenbiotoop” gewerkt word. Wind hoeft die niet te vangen! Als je een molen nou gemaal zou noemen, zouden we in Leerdam dan ook op een betere biotoop kunnen hopen? Er staat op het O hout zat :(

Justin (die ook wel benieuwd is naar de echte naam van het schrijvende lattje:) )

• Jan Althof

Ja Justin, het is wel opmerkelijk dat waar het groen volgens de moleneigenaars heilig is verklaard, de gemeente toch de zaag wil hanteren in een ander geval dan de molen. Afwachten maar.

“Heklat” is niet helemaal anoniem want je kunt hem/haar persoonlijk mailen. Dat is inmiddels gebeurd. Een open vizier is belangrijk op forums en prikborden. ;-)

Groetings,

Jan.

www.althofweb.nl