Foutive Melding datum Molenruilbeurs door De Holl. Molen

• Nelly Sonneveld

Foutive Melding datum Molenruilbeurs door De Holl. Molen (07-02-2009)

Om een onverklaarbare reden staat er in het kwartaalblad van de Vereniging “De Hollandsche Molen”nr.93, februari 2009 vermeld dat er op 14 maart as in Dordrecht weer een molenruilbeurs gehouden zou gaan worden.

Dit is echter helemaal niet zo, wij ( Henk van Steenbergen en ik) hebben helemaal geen datum besproken voor het komende voorjaar. Henk is door een valpartij voorlopig niet in staat om zoiets te organiseren. In het najaar zal er wel weer een beurs gehouden worden.

Het vervelende is nu dat er op 14 maart mensen naar Dordrecht komen en dan voor een gesloten deur staan. Nog vervelender is het dat Henk en ik er dan op aangekeken worden.

Wil iedereen die dit leest het doorgeven aan mensen die van plan zijn te komen? alvast bedankt voor de moeite, Nelly Sonneveld

• Gerard Sturkenboom

En Nelly,

Hoe zit het met de aangekondigde beurs op 10 oktober in Raamsdonkveer, waarvan ook Henk de (gesuggereerde) organisator is (www.molens.nl-Activiteiten&Routes-kalender)?

Gerard

• leo middelkoop

Nelly,

het staat ook nog in de kalender van DHM op hun website. Misschien dat daar een harde rectificatie kan worden geplaatst.

Anders moet je op de bewuste dag toch maar met een pot koffie op de bedoelde plek gaan zitten om eventuele teleurgestelde mensen op te vangen. Vervelend is het wel.

Succes!

Leo

• Bart Hoofs

Erg vervelend. Ik stuur als redactielid een mail aan eindredacteur Ed van Gerven.

Komende redactievergadering wordt het zeker besproken. Hans de Kroon is webmaster en die zal ongetwijfeld de agenda aanpassen hierop.

Beterschap in ieder geval aan Henk van Steenbergen!

Bart Hoofs

• Nelly Sonneveld

Gisteren kwam ik erachter dat de kalender van de Holl.Molen niet goed is bijgewerkt, de data's van vorig jaar zijn blijven staan.

(het is denk ik wel verstandig om de data's/evenementen eerst even na te gaan alvorens er naar toe te gaan)

Ik heb daar inmiddels al een melding van gemaakt en tevens de juiste data's doorgegeven. Waarschijnlijk zijn onderstaande data's al verbeterd.

Hopelijk worden de foutieve data's niet overgenomen in andere bladen.

1.De komende ruilbeurs in Dordrecht in molen Kijck over den Dijck zal op 10 oktober 2009 gehouden worden.

De voorjaarsbeurs gaat dus niet door dit jaar.

2.Verder zal er in Raamsdonksveer op 3 oktober weer de 3e molendag gehouden worden.

3.Wat ik ook kan melden is dat er op 18 juli 2009 de 3e Voorne-Putten & Rozenburg Molendag georganiseerd is. ( zie voor meer info: www.molendag.info )

groetjes van Nelly

• Jaap van Driel

Ook het nieuwjaarsnachtdraaien van houtzaagmolen De Jager was in Molens 2008/4 zonder overleg gekopieerd uit eerdere jaargangen.

De Jager staat al sinds Nat, Mol,Gem.dag 2008 stil wegens grote renovatiewerkzaamheden. (Dat een en ander niet erg opschiet is een verhaal dat maar beter onder de pet kan blijven. De opleverdatum moet in ieder geval vóór het vakantieseizoen 2009 liggen: dan heeft de zeilschool het terrein weer nodig.)

Na ontvangst van Molens 2008/4 heb ik meteen naar de redactie van Molens gemaild; de agenda op molens.nl is nog redelijk op tijd aangepast.

De twee groepen die t.g.v. de jaarwisselling delen van het Molenhuis hadden gehuurd hebben geen teleurgesteld ronddolende vreemdelingen waargenomen die op zoek waren naar een werkende houtzaagmolen.

::: JaaP >>>