nog gedraaid?

• Robert Van't Geloof

Vanmorgen hebben friso en ik om 09:45 de molen omgekrooien van oost naar wnw en eventjes leeg laten liddelen. Daarna rondvol later ging de wind naar noord. In de middag hebben we er 2vol-2waardse halve van gemaakt.

Later de middag naar 2 grote halv-2waardse gegaan. En aant einde 2 grote halve en 2 hogelijnen. Rond 14:25 ging friso weg. rond 14:30 kregen we jannick en melvin op bezoek. Ik heb toen hun laten afzeilen. En hebben we de molen op west gezet.

• Justin van den Heuvel

Helaas, vandaag niet :(

• Martijn Scholtens

Vandaag weer niet op de Grote Geert gedraaid omdat Gerad ziek is helaas.

Dus vandaag met Alex Buist op de trein gestapt naar Usquert,daar om 13 uur aangekomen moesten we nog even wachten.Toen de molen gekrooien van ZW naar NW en rond vol (en ja zonder borden!!) draaide ie ongeveer 40 tot 60 enden.

Toen een kast omhoog gehaald met het afschietwerk die nu in de waaierkast staat.Om 17 uur molen afgezeild en naar W geduwd niet gekrooien :P

Wat foto's waar de molen zonder borden draait! http://www.mijnalbum.nl/Album=DUBHMO3R

Gr Martijn

• Rob Simons

Borkel heeft vandaag rustig gedraaid met vier volle, op het NNW. De vlaggen bewogen amper, de bomen nog minder, en toch bleef hij rustig draaien. Rustige dag.

Groeten,

Rob

• Meelmuisje

Jahoor vandaag samen met Christian vreemd gegaan op De Hoop in Loenen aan de vecht! 's ochtends wou ie niet zo doorlopen maar in de loop van de middag nam de wind wat doe waardoor hij toch de rest van de dag erg mooi heeft gelopen:) De wind zat trouwens ook gunstig en dat maakte ook wel iets uit i.p.v. die hoge bomen vanuit de stad… Ook de loenderveense molen stond te draaien met 4 volle natuurlijk. We wouden eerst rond 3 uur stoppen maar omdat het toch wel mooi weer werd tot 4 uur doorgegaan! Vervolgens teruggereden naar Weesp die toen erg rustig wat griesen stond te malen… Even later de steen er maar uitgehaald. Rond 5 uur toch nog even de molen verkrooien naar NW. om half 7 de molen ingepakt! Was weer eens leuk om ook op een andere molen mee te draaien :) Oohja voor iedereen de graag de zeilvoeringen wilt weten van vandaag, alle rondvol.

Groetjes, Thomas

• Meelmuisje

Robert Van't Geloof schreef:

>

> Vanmorgen hebben friso en ik om 09:45 de molen omgekrooien

> van oost naar wnw en eventjes leeg laten liddelen. Daarna

> rondvol later ging de wind naar noord. In de middag hebben

> we er 2vol-2waardse halve van gemaakt.

> Later de middag naar 2 grote halv-2waardse gegaan. En aant

> einde 2 grote halve en 2 hogelijnen. Rond 14:25 ging friso

> weg. rond 14:30 kregen we jannick en melvin op bezoek. Ik

> heb toen hun laten afzeilen. En hebben we de molen op west

> gezet.

Heey Robert .. waaide het nou zo hard dat er zoveel gezwicht en moest worden daar ? Ik bedoel.. 2 grote halven en 2 waardse halven zou nou niet echt een gigantisch verschil maken dan 2 grote halven en 2 hogelijnen lijkt mij.. of heb ik het mis ?

Groetjes, Thomas

• Marc Polderman

Vandaag gedraaid op molen de Hoop in Tholen van 1 uur tot 4 uur. De molen moest om van zzw naar noord en toen de molen op de wind stond eerst maar begonnen met 4 volle. Dat heeft zo tot een uur of 3 lekker gelopen en toen nog gezwicht naar 4 duikers. En een poosje later er toch maar weer 4 volle van gemaakt . Er zijn ongeveer 20 bezoekers langeweest. Ab de Laater en Jan van Gorsel zijn ook nog 2 uurtjes geweest. De molenmaker heeft de afgelopen weken heel de molen grondig schoongemaakt en op dit moment worden de stellingplanken opnieuw in de verf gezet. Nog nieuws over de biotoop: De gemeente Tholen is in overleg om het bolwerk geheel opnieuw in te gaan richten zoals vroeger. De molenaar deelde mij mee dat als het goed is er over een jaar geen enkele boom meer moet staan. Ook bij molen de Verwachting worden dan gelijk ook alle bomen gekapt. Ook de standerdmolen in Sint-Annaland heeft weer gedraaid.

Marc Polderman

• Tom Blaak

Marc, begrijp ik goed dat De Hoop nu ook weer vaker draait? Deze molen heeft een tijdlang maar erg weinig gedraaid.

Draait Poortvliet eigenlijk wekelijks of ook niet?

Groetjes,

Tom die vandaag met zijn Rijsoordse molen ook weer aan de wandel is geweest, of beter gezegd snelwandelen en soms hardlopen was het vandaag, de molen liep aardig…..

• Marc Polderman

Hoi Tom. Dat de Hoop in Tholen draaide was alleen maar omdat ik een afspraak had gemaak tmet Oscar Huiskamp om mijn draaiuren een beetje aan te vullen.

Waarschijnlijk ga ik proberen om elke maand een afspraak te maken om te draaien op de Hoop. Poortvliet draait weer af en toe, de restauratie is nog niet helemaal klaar want er moet nog werk aan de kap plaatsvinden en ook moet de hele molen nog geschilderd worden. Tot dat het werk weer verder gaat is de molen af en toe is beweging.

Marc Polderman

• Wesley de Best

Gisteren nergens kunnen draaien, had een verjaardag van een familielid. Wel onderweg wat molens gezien, o.a. de molen van Oostzaan stond met 2 halven (!) te draaien, ging heel traag rond. Verder stonden in de Zaan het Klaverblad (zonder zeil), het Jonge Schaap (4 vol), de Kat (4 vol), de Poelenburg (4 vol), de Ooievaar (4 vol) en het Pink (4 vol) te draaien.