Nog gedraaid vandaag?

• Justin vd Heuvel

Owja, nog vergeten te melden:

De stelling was spekglad, dus dat werd lachen :D

Alleen Cees bleef overeind. Leo en ik zijn respectievelijk 2 en 1

keer onderuit gegaan. Niets ernstigs aan overgehouden hoor!

Leo was trouwens wel trots want voor het eerst in tijden liep

z'n molen weer sneller dan die reuzen!

Prettig weekend!

Justin vd Heuvel

• Muldertje

Ja, de molen van Monster heeft het uiteraard ook gedaan met de Noordenwind van gisteren. Het was niet veel soeps maar de molen heeft het de hele dag gedaan rond de 40 enden.

Ook 's-Gravenzande draaide.

Wateringen en Schipluiden stonden zo te zien stil met 4 volle.

Gr Toby

• Jacob Dekker

Dag Justin,

Je spreekt hier wel zo rustig over door gladheid onderuitgaan en daar niets ernstigs aan overhouden, maar het kan best anders aflopen. M.a.w. een ongeluk zit in een klein hoekje.

Op de zaterdag na Kerst ben ik bij ons achter het huis door de gladheid gevallen met als gevolg mijn linkerscouder uit de kom.

Nou dat is geen pretje, je verrekt van de pijn en al met al ben je er wel zeker 3 maanden mooi mee voor het weer helemaal in orde is.

Bovendien mag je om verzekeringstechnische redenen al die tijd geen auto rijden, dus je bent behoorlijk geknot in je mobiliteit.

Kijk dus maar goed uit op een gladde stelling, want nogmaals: Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Groet, jAAp

• Justin vd Heuvel

Hoi jAAp,

natuurlijk kijk ik uit op een stelling, want een val van een meter of 8 (gokje) komt hard aan. Het was zonnig, dus de gladheid was gouw weer weg. Alleen op het Noorden (uitgerekend daar stonden de wieken) was het nog glad. Dus ik was onderweg om het eerste zeil weg te rollen en woeps, daar lag ik. Gelukkig kon ik mezelf opvangen en was alleen het overal groen. De latten van het stellinghek zitten trouwens te dicht op elkaar om tussendoor te vallen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Groeten,

Justin vd Heuvel

• Martin E. van Doornik

Een stelling met een rondgaande kruiketting is veel gevaarlijker, hoor! Want daar zitten staande ijzeren pennen voor het langsleiden van de ketting. Op diverse molens met een rondgaande kruiketting ben ik ook uitgegleden maar gelukkig niets aan overgehouden.

• Bart Aertgeerts

En wij hadden op de Cornwerder gegokt! :-)