Vervangen beganegrond vloer in korenmolen de Vier Winden te Monster.

• de Dorpsmulder

Er zijn op de site van de Westlandse molens foto's geplaatst over het vervangen van de betonnen begane grondvloer voor een vloer van klinkers in korenmolen de Vier Winden te Monster.

Hier zal in de toekomst een expositieruimte van gemaakt worden.

http://www.westlandsemolens.nl/vervangen_vloer_de_vier_winden_2009.htm

De Dorpsmulder.

George Middendorp

• wim herrewijnen

Mooie vloer geworden Garrit.

Het is mooi dat de plaatsen van de oude teerlingen in de vloer verklikt zijn.

Ik wist ook niet dat deze stenen van huisvuil gemaakt zijn en onder andere naar stront ruiken als je ze doorhakt.

Ik dacht dat deze uit de jaren 30 zijn,wie weet hier meer van.

Met vriendelijke groet Wim Herrewijnen.

• Leen Boshuizen

In de jaren 50 veel van deze stenen geladen uit b,v. de sGravendijkwal in Rotterdam.Ze werden sjorriebriks genoemd,een engels product gemaakt van huisvuil volgens de opzichter van de gemeente Rotterdam.Maar die stenen waren blauwgrijs van kleur.

Vr,gr.Leen Boshuizen

• Peter van Kuik

Het ziet er prachtig uit, maar ik vind zo'n stenen vloer in zand gelegd niet praktisch als je nog consuptiemeel met zo'n molen wil malen. Als je wat graan morst gaat het allemaal tussen de stenen zitten. Als je er met een heftruck op gaat gaan de stenen op hun kant staan. Je krijgt last van ongedierte (mieren, pissebedden) en optrekkend vocht. Het is niet hygienisch schoon te houden. Geef mij maar een betonvloertje. Alternatief is om de stenen in tras of cement te leggen en de voegen ook daarmee in te wassen. Iets meer werk, maar dan heb je ook wat.