Vanaf zaterdag staat Woldzigt in de rouw. Eén van onze bestuursleden was daags ervoor gestorven. Hij was al vanaf de restauratie in de jaren 70 erg betrokken bij de molen en het bijbehorende museum. Eerst als lid van een commissie en later als bestuurder. Hij vertelde me dat hij heeft voorkomen dat de molen na restauratie verhuurd werd aan een pottebakker. Hij wilde dat er iemand op/in kwam die er ook mee zou draaien. Als niet-draaiend molenaarsvrouw heeft hij me in m'n eerste seizoen met raad en daad, maar op bescheiden wijze, bijgestaan. Prachtige verhalen kon hij vertellen, over hoe het leven vroeger in Roderwolde en het nabijgelegen buurtschap Sandebuur was. Maar evenzo gemakkelijk leidde hij mensen door het olieslag en eigenlijk tot voor enkele maanden gelden door de hele molen.Onvoorstelbaar dat hij niet meer onder ons is. De molen staat gericht op zijn huis en Sandebuur, Margreet
Hieronder nog een linkje naar de foto's, het is wel een erg passend donkere dag, realiseer ik me: http://www.mijnalbum.nl/Album=QGEQRXHD