foto gevraagt

• Johan Ottevanger

Goede bijna morgen, ik heb een vraag wie kan mij helpen met een foto van de molen in de Honderd Morgen of Wilde Veenen te Moerkapelle en wel molen de Platluis??

Ik hoor graag van jullie

• Jan Althof

Dag Johan,

Is het onderstaande uit de archieven van Rotterdam misschien een beginnetje?? Wellicht kan men je daar verder helpen.

Groet,

Jan

4848 ‘Recueil van diversche stukken specterende tot de erven, aan de stad Rotterdam in eygendom toebehoort hebbende of nog toebehoorende. Item de Polders de 100 mergen, de Wilde veenen en Binnenwegs Polder, de Dorrekade. Nog Fyenoort en Pesthuys, het werk van het Pandersche Canaal en de Kylen. Voorts conditien van huur, reglementen voor de ponten en schouwen, de horlogien, uurwerken, het slot Honingen, d’oude Helling, logement in ‘s Hage en de publycque kerken etc.’ Stukken van allerlei aard betreffende het beheer en onderhoud van stadseigendommen en -goederen, (1476)-1770. Hierbij niet- authentieke afschriften

details…

• N vd Bos

Beste Johan;

Dat zal niet mee vallen zeg ,

Ik heb het al eens aan dhr C vd Knijff gevraagd van de Julianastraat,welke geboren is in het huisje naast de platluis,wat al een poos verdwenen is,

Die was er zelf ook al eens “op uit” geweest,maar zonder resultaat , in de archieven ook niet ,maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

wel heeft deze gene een foto van de molen met het huisje er op, misschien is dat wat voor je.

groet Nico van den Bos, die vorige week zaterdag niet op Oukoop is geweest,omdat het windstil was.

• Martin E. van Doornik

Misschien bij de ons bekende Johan Bakker die zelf in Moerkapelle woont?