gemalen vandaag

• Haantjes mulder .jk

hoi prikers ik heb vandaag best gemalen de molen deed het goet in de volle.

ik ben nu ook voor kleine molens vang grit aan het malen.

het vershcil. voor grooten molens is het wat grover en voor kliene molens is wat fijner ,daar sta ik dan wel heel wat langer op te malen maar dat geeft niet.

morgen is mijn vader ook thuis dus gaan we samen als het waait lekker malen

gr vr haantjesmulder.

• dimitri

Hallo Jannick,

Hiero op Hofwegen vandaag natuurlijk níet gemalen, al waaide het lekker. Maar ja op sommige plaatsen in Nederland kunnen dit soort dingen wel eens gevoelig liggen en dat respecteer ik vooralsnog dan maar.

Gisteren gedraaid en om een uur of 21.30 de vijzel erbij en eergisteren ook gemalen. Even moeten stoppen (eergisteren) om wat kammen in het spilwiel vast te slaan. Verder ging het best, gisteravond vrij hard zelfs.

Ben dan ook maar niet bij de peilschaal wezen kijken maar het schijnt dat meer molenaars hier op de molen niet echt wisten waar die schaal stond. Een traditie die er misschien maar in moet blijven.

Jannick, als ze hier klaar zijn met de restauratie moeten we maar eens praten over de prijs van dat kippegrit en de garantie die je er bij geeft. De molenmaker gaat de vang aanpakken en als ie daarna nog bobbert (is minimaal) moet er misschien toch wat van dat wonderspul van jou tussen om de boel een beetje bij te slijpen.

Kom hier nog wel eens op terug als het nodig is.

Verder er achter gekomen dat er aardig wat stukken van de schaarstijl op het noorden vermolmd zijn. Deze week eens goed prikken.

In ieder geval veel maalplezier morgen en de groeten.

dimitri