Welke molen is dit?

• Molenaarsgezel

Prikkers,

Wij zoeken de naam van deze molen die in jaren 50/60 is getekend door Jan Lunenburg. Over deze molen weten we niets. Let vooral op de ronde ramen, het raam boven de ingangspoort, een schild boven de deur (?) en de dijk langs de molen. Volgens kenners is het een Zeeuwse molen maar misschien staat deze in het rivierengebied of Zuid-Holland?

Wie kan ons vertellen welke molen dit is?

• Molenaarsgezel

Voordat iedereen over me heen valt omdat ik me naam niet onder het bericht heb gezet.. Dat was ik even vergeten…

Alvast bedankt!

Christian Pfeiffer

• L.v.d.W.W.

Als je de romp een tikkeltje dikker denkt heeft het wel wat weg van molen “Korenlust” in Stellendam.

Gr, Luc

• Justin vd Heuvel

Zou best kunnen Luc, maar ik dacht meer aan De Haas in Benthuizen

http://www.molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=951

Omdat die romp iets beter bij de vorm past. Alleen valt me net op dat de molens die jij en ik noemen geen galghout hebben, en de tekening wel. Ik zoek nog ff verder.

Justin

• Willem Roose

De tekening is nagenoeg een copy van de foto van de molen van Dinteloord (N.B. 1846-1944) op pag. 118 in het boek “Molens in Noord-brabant” van P.W.E.A. van Bussel. Details als het galghout, raamindeling en schuur links kloppen overigens niet, maar dat kan fantasie zijn. Zie ook Verdwenen molendatabase nr. 2943.

Groet,

Willem

• Vincent Claessens

Ik dacht ook meteen aan Dinteloord, deze tekening staat trouwens op die molentype-hekenningskaartjes die in het jaar van de molens 2007 zijn uitgegeven.

Gr, Vincent

• Michiel

Een wat oud onderwerp, maar ik heb een vermoeden. Deze molen heeft wel wat weg van de romp in Poortvliet. Database voor verdwenen molens, nummer 271. Ik ben daar afgelopen zaterdag geweest, en gelijk viel me de sierlijke vorm op.