Nationale Molen- en Gemalendag 2009

• Hans de Kroon

Vandaag is gereed gekomen de aangepaste website voor komende Nationale Molen- en gemalendag 2009 (zaterdag 9 mei en zondag 10 mei a.s.).

Via deze weg een oproep aan alle molenaars die hieraan meedoen hun digitale aanmelding te doen op www.nationalemolenengemalendag.nl zodat het publiek via deze website kan zien welke molen of gemaal dat weekend open en/of in bedrijf is.

Zie ook de Nieuwspagina op www.molens.nl

Niet aanmelden dit jaar via de website of het aanmeldingskaartje (voor het laatst dit jaar!) houdt tevens in dat men in 2010 geen informatiepakket krijgt toegstuurd!

Om het geheugen op te frissen: Nationale Molen- en Gemalendag wordt elk jaar gezamelijk georganiseerd door het Gilde van Vrijwillige Molenaars, Vereniging De Hollandsche Molen en de Gemalenstichting.

• Aad schouten

Hallo Hans.

Als alles goed is gegaan heb ik ons digitaal op gegeven voor de molendag 2009.

ook moet ik tot mijn schande bekenen dat de formulieren na de molendag ook nooit zijn opgegeven ,dikwijls wel mij voor genomen om dit te doen ,maar om de een of andere reden is het er noooit van gekomen.

maar goed beter ten halve gekeerd dan ten heele verdraaid zullen we maar denken………

maar even goed heeft deze molen op 1 molendag na alle molendagen mee gedaan ,wind of geen wind .

o ja en voor dat ik het vergeet ook zeunlief doet natuurlijk ook mee met zijn molen het Haantje, bij deze.

vr gr Aad p.s.eindelijk weer eens wat wind in de avond

meulentje loopt aardig met een licht

rijzend windje.

• Gerard Sturkenboom

Met alle respect voor het vele vrijwilligerswerk dat er jaarlijks in de voorbereiding van de NM-enGdag gestoken wordt - en dat meen ik écht -, met het “dreigement” om geen informatiepakketten toe te sturen sla je m.i. als hulpverlenende/organiserende organisatie door in de verkeerde richting!

Denk je dat je hier meer aanmeldingen mee krijgt? Of dat er meer molens opengesteld zullen worden, c.q. zullen draaien?

Ik denk dat (vrijwillige) molenaars een andere stimulans, dan zo'n negatieve, verdienen.

Gerard Sturkenboom

(die vanaf 1980 iedere NM heeft meegedaan, t/m 1984 met de Grenswachter/Luyksgestel, vanaf 1985 met de St. Victor/Heeze; eerlijk gezegd niet altijd met aan-/terugmelding)

• Bram Verzijl

Wanneer een vrijwillig molenaar wel het informatiepakket benut om molendag bekend te maken onder het publiek maar zich niet aanmeld (vergeten, ziek of niet willen) dan krijgt hij of zij in 2010 geen pakket. Het lijkt mij dat een belangrijke doelstelling van DHM tekort wordt gedaan. En dit alles door een eigen, streng beleid. Nu toch maar proberen om met een positieve blik aan te melden :-) Vriendelijke groet, Bram

• Marit

Beste lezer,

De meeste van de molenaars kennen mij al, mijn naam is Marit Hendriksen en zal me ook dit jaar weer bezig houden met de organisatie rondom de NMGD.

Dat is ook de reden waarom ik mij geroepen voel om op bovenstaande tekst te reageren.

Ik begrijp heel goed dat u deze manier interpreteert als een negatieve stimulans maar hoop dat u begrijpt dat er te veel geld omgaat in het versturen van pakketten naar molens die er niets mee doen. We vinden het fijn als mensen het pakket gebruiken maar nog prettiger als we ook weten welke pakketten hiervoor gebruikt worden.

U begrijpt, het is hiervoor nodig een lijn te trekken zodat er geen onnodige pakketten verstuurd hoeven te worden.

We zouden het dan ook zeer op prijs stellen als u uw activiteiten opgeeft via de website www.nationalemolenengemalendag.nl zodat wij ook voor uw molen reclame kunnen maken in de pers en op de website van de Nationale Molen- en Gemalendag.

Ik hoop van harte dat u allen in grote getale uw activiteit wilt opgeven en het belang inziet van het niet onnodig geld spenderen in het versturen van niet gebruikte pakketten.

Mocht dit niet lukken, kunt u mij bereiken op maandagen op nummer 020-6238703 of mailen naar m.hendriksen@molens.nl zodat ik u hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Marit Hendriksen

aanwezig maandag en woensdag

Bram Verzijl schreef:

>

> Wanneer een vrijwillig molenaar wel het informatiepakket

> benut om molendag bekend te maken onder het publiek maar zich

> niet aanmeld (vergeten, ziek of niet willen) dan krijgt hij

> of zij in 2010 geen pakket. Het lijkt mij dat een belangrijke

> doelstelling van DHM tekort wordt gedaan. En dit alles door

> een eigen, streng beleid. Nu toch maar proberen om met een

> positieve blik aan te melden :-) Vriendelijke groet, Bram