hoi Justin Ja hoor het was erg leuk op de walvisch.
Maandag ben ik bij Willem op de kleine molen in Streefkerk geweest .
Willem was al om 08:00 begonnen . Liep zeer mooi in de volles tot 16:30 toen uitgespannen. Ben ook even naar de 8kant gelopen. Want Cor ging beginnen 2 keer zelfs.
1keer kruien& opzeilen 1 keerr voor afzeilen.
donderdag op de walvisch geweest. eerst opgezeild op w 4 korte halve er voor.
En toen samen met jamie de bovenwiel kammen ge-wassen. Daarna heeft jamie de vang weer opgetrokken. En liep de molen goed stevig door. Later de dag heb ik de buitenroei leeg gemaakt. En met die andere 2 korte halve liep ie ook goed door. Om 15:00 afgezeild.
Vrijdag weten jullie al wel maar nog niet helemaal.
Omdat Jordi zijn broer in de buurt moest zijn zette hij jordi Om 07:00 op het station Schiedam Centrum af. Dat hadden we afgesproken En al snel zagen we elkaar. Omdat we voor half 9 niet op de walvisch terecht konden komen. Eerst maar even langs de molens gaan lopen. Toen we bij de Palmboom waren Zagen we Cock net lopen. En na even goedemorgen gezegd te hebben. En Jordi kennis had gemaakt met Cock. Vroeg Cock ons om de molen op te zeilen.
Eerste end opgezeild maar toen voelde we de wind die krimpend was om gegaan. Dus Jor en ik van w naar zw gekrooien. En verder opgezeild. Rond 07:45 draaide hij. Daarna gingen we lekker wat drinken samen met Cock. Nou daarna rond 08:20 gingen jor en ik weer weg. En rond 08:30 mochten we van Jan ( Justin deze Jan Heet Jan Visser)de molen kruien en op zeilen. Later kwam Theo er ook aan. Toen we opgezeild waren werd de franse steen bij gezet. En toen ging de molen malen. Nouja vaak hollen en stil staan. Rond 10:00 kwam Justin En vanaf toen hebben jullie al kunnen lezen van Justin.
Maar na 16:00 zijn Jor en ik nog eventjes de 3koornbloememn gaan bezoeken. Om vervolgens naar het station te gaan. Waar jor weer opgehaald werd door zijn broer. En ik weer met de trein ging.
Zaterdag heeft De Vriendschap weer leuk gelopen in de volle's .
Vanaf 09:25 tot 15:45 begonnen op zzo later z later zw later w En rond 13:30 kwam Kees Van Dijk op bezoek die krooi hem nog naar nw.
Om 15:45 ben ik weer gestopt.
In omgeving waren los De Oude wetering De achtkante- En De kleine-molen in streefkerk uiteraad ook rondvol. De Hofwegense molen liep ook zeer leuk in de volle's. Ook de hoop in oudalblas liep leuk met de lege.
Groetjes van Robert,