Carnaval

• Robert Van't Geloof

Ik vond een foto van de wiek en as loze standerdmolen in Moergestel in Carnaval-uiterlijk : D zie

http://www.flickr.com/photos/isagi_picks/3306536989/

• Bart Hoofs

Maar als molenmaker Coppes zich aan zijn woord houdt zal er na de zomer weer gedraaid en gemalen worden op de Gestelse standerdmolen. Eind 2008 kregen we een verheugend mailtje van een collega dat het collega van B & W van Oisterwijk hangende de plannen tot woningbouw bij de molen men opdracht heeft gegeven om een nieuwe as te gieten. De gebroken Merkx-as ligt nu in Bergharen bij Coppes. Wim Coppes had toen hij nog de directie voerde altijd een mooie uitspraak: “we komen langs”. (maar altijd snel daarna: “ik heb toch geen jaar genoemd”). Nu de zonen van Wim de zaak draaiende houden is er nog steeds volop werk en veel projecten zoals bijv. de herbouw van Dreumel. Gelukkig geen kredietcrisis in de molenmakerij. 3 jonge molenmakers in de personen van Peter en William Coppes en Marco zijn de molenmakers.

De molen van Moergestel was op vele manier onderwerp van de optocht.

Er is veel verdeeldheid om het gebied ten noorden in te breiden voor woningbouw voor starters. Jongeren die zelf mogen bouwen als collectief. Maar de kredietcrisis speelt op vele dorpen een positieve wending met de biotopen. Geplande appartementenbouw met vele verdiepingen gaan de ijskast in.

De Moergestelse molen heeft al meerdere malen (helaas) langere tijd stil moeten staan. Nu is dat alweer 5 jaar… Het wordt tijd mijns inziens. (laat die 3 steenkoppels maar weer zingen).

• Rob Pols

Wat staat er op het stormbint in normaal Nederlands? Mijn Brabants is niet zo geweldig.

Gr. Rob

• Ruud van den Aakster

Ook ik hoor in een (carnevals) optocht. Denk ik……Rob Pols schreef:

>

> Wat staat er op het stormbint in normaal Nederlands? Mijn

> Brabants is niet zo geweldig.

>

> Gr. Rob

• Bart Hoofs

“Ook ik hoor in de optocht”