Voor vandaag stond er weer een zuidwesterwindje op de voorspelling, dus Mario had het idee om de annemie in Acht weer eens los te gooien.

Ik was ook weer van de partij en vol goede hoop richting de boschdijk gegaan.

De wind viel in het begin tegen, de molen kwam met 2 volle zeilen net rond.

Maar op dat moment was het niet erg, we gingen toch een omwentelingenteller plaatsen. Dit is achteraf nog een onafgemaakt project geworden omdat het door ons gevonden gewichtje waarschijnlijk te licht is. De volgende keer hopen we een werkende teller te kunnen melden..

Na even daarmee bezig te zijn geweest toch de handdoek in de ring gegooid en de molen weer laten draaien. Die begon dat steeds aardiger te doen. Op een gegeven moment zat het tegen de 40 enden aan, toen is de molen door ons nog eens uitvoerig bekeken uit verschillende punten in de omgeving.

Net toen we tegen afzeilen aanzaten kwam casper (hoop dat ik zn naam zo goed schrijf;)) nog binnen. Casper is een jonge molenfanaat die vlakbij de Annemie woont, hij is al verschillende keren bij ons in Nuenen geweest om mee te lopen.

Doordat hij aankwam nog even doorgedraaid, en dat was maar goed ook want toen begon de molen een mooi tempo te krijgen van ongeveer 60 enden en 70 in de vlagen. Omdat het al laat was en de ruimte om te draaien beperkt is (door het gat in die schutting kan een end net door, maar we weten niet wat gebeurt als de kap gaat raggen) hebben we de zeilen erafgehaald toen de molen nog harder begon te lopen. Nog een paar minuutjes zonder zeil laten lopen om daarna de heg bij te snoeien zodat de wieken deze niet meer raken (tja, je moet iets he:))

De boel afgesloten en richting huis aan gegaan.

Achteraf vind ik het eigenlijk wel jammer dat de teller het nog niet goed deed want ik ben wel benieuwd wat we hebben gedraaid vandaag, maarja..

Groeten, Jeroen van Boxmeer