Gemalen vandaag?

• Robert Van't Geloof

jawel

donderdag de walvisch vanaf 10:30 ongeveer.

4volle uit nw2>nnw3>n 3>5 Rond 16:00 draaide fred verder. En die heeft savonds de molen leeg getrokken. En daar liep de molen nog leuk mee zei hij.

Vrijdag Theo en ik gedraid. Eerst 2 ton baktarwe geluid. Met 4vol. Maar snel heeft Theo er 4 halv van gemaakt,.Later de dag gingen we malen. En toen maar even naar 2halfjes gegaan. En gingen we dus malen met de franse steen spelt en later tarwe.Na dat hebben we de kunssteen erop gezet. Erst 25 kg gerst er door heen gemalen. En daarna gingen we over op haver.Voor we de haver gingen malen hebben we de 2halve weggerold. Maar tijdens ut malen hebben we ff 1 hogelijn gelegd. En later 2 hogelijnen. Na het malen er 4halfjes van gemaakt.

Om 16:00 ging ik weerr weg. ik zag draaien De Nolet En Smorgens Pendrecht nijdig met de lege. En smiddags met 2 hogelijntjes. En ik zag op kinderdijk een molen rond gaan met 2halv.

Zaterdag om 09:15 op de vriendschap eerst ff leeg.daarna rondvol op z

later zzw later zw. In de middag nam het windje wat toe. En naar 2vol-2half gegaan. Later de dag weer 4vol. Aan het einde de dag. Nam de wind weer op. En toen nasr 4 halv Daar liep hij uitstekend mee tot 16:00.

Zondag ff een uurtje en kwartier Van 15:30 15:45 op de weide gemalen.

rondvol uit west. grt robert

• Martin

Jazeker,

vanavond nog even van 18:15 tot 19:15 op de Cornwerdermolen lekker westenwindje 5bft blijft sávonds tenminste weer eens langer licht.

Martin

• Ron Hartendorp

Hé Frans,

Heel diep terugdenken naar je 11de jaar op de Noord in Schiedam, daar liep ik ook rond, en we hebben heel wat uurtjes samen doorgebracht op de molen en erbuiten.

Mooi om te zien dat jij nog steeds je passie voor molens hebt,

Groetjes,

Ron Hartendorp