Virus waarschuwing!

• Martin E. van Doornik

Opgelet !!!!! Geen grap (ontvangen van bekenden in Zweden)

E-mails met afbeeldingen van Osama Bin Laden die opgehangen zou zijn, worden verstuurd en op het moment dat je ze opent zal je computer crashen en je bent niet meer in staat om het te voorkomen.

Dus als je een E-mail ontvangt met de omschrijving:'Osama Bin Laden Captured'of Osama Hanged'

dan de bijlage dus NIET openen!! Deze mail wordt verspreid door alle landen van de wereld.

Let de komende dagen goed op!!

Open geen e-nkele email met een bijlage genaamd: ‘Invitation’ het maakt niet uit van wie je deze e-mail dan ook ontvangt.

Het bevat een virus dat een ‘Olympische fakkel’ opent die de hard disc C van je computer ‘aansteekt’.

Deze e-mail ontvang je van iemand die jouw e-mail adres in zijn/haar contactlijst heeft staan., dit is dan ook de manier waarop de email wordt verspreid.

Belangrijk dus dat je deze e-mail doorstuurt aan al je e-mail contacten!!

Het is beter om deze e-mail 25 keer te ontvangen, dan dat je het virus ontvangt en opent.

Als je een mailtje ontvangt genaamd ‘Invitation’ ook al wordt het door een vriend gestuurd,

NIET OPENEN!! en zet je computer meteen uit!!!

Dit is het ergste virus aangekondigd door CNN, het is geclassificeerd door Microsoft als het meest destructieve virus aller tijden!!

Dit virus is gisteren door McAfee ontdekt, en er is nog geen ‘reparatie’ voor dit soort virus.

Dit virus vernietigt simpelweg de Zero Sector van de Harde schijf, waar de vitale informatie is opgeslagen.

STUUR DEZE E-MAIL DUS AAN IEDEREEN DIE JE KENT!!

VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN!

• Walter

Helaas, je bent er in getrapt. Dit is een hoax.

Zie ook: http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=258

• Tom Blaak

Ik wilde eerst reageren dat Bin laden ook hier weer vernietigend bezig….. maar het is een hoax, Osama,,, de nieuwe Ralph Inbar???

Waar zou die Bin Laden toch zitten?

• Stefan Boumans

U zou wel eens geflitst kunnen worden. Maar dat had u vast zelf wel kunnen bedenken.

Let erop, wanneer je pint bij een geldautomaat, dat iemand anders niet je pincode kan afkijken en ook dat deze niet door een eventueel onbedoeld aanwezige camera geregistreerd kan worden.

Wees zeer bedacht op het overmatig gebruik van uitroeptekens. Ze verliezen al gauw hun kracht.

Oftewel: dit forum zou vooral moeten gaan over molenzaken.

• Martin E. van Doornik

Inderdaad over molenzaken, maar kon ik niet weten wat een hoax is? Ik zou het ook niet mooi vinden wanneer de PC's van molenliefhebbers kapot gaan? Het bericht kwam van een Nederlandse mevrouw die in Zweden woont (en in ‘71 mijn oude vlam was) en was verspreid over heel veel CC’s, het klonk serieus.

Ik rij nooit te hard: ik kijk nauwkeurig op de kilometerteller, geef altijd richting aan en doe altijd mijn gordel om, ook als ik de auto maar één centimeter verplaats op mijn eigen oprit.

• Michel Dellebeke

Martin,

Dank voor je bericht, ook al was het niet juist.

Zelf snap ik geen ….. van pc's, er zitten immers geen houten tandwielen in. Vind het dus wel fijn als er iemand waarschuwd voor gevaar. Meschien is dit forum er niet voor bedoelt, maar als bij iedere de pc naar zn moertje gaat, hebben we ook weer niks aan dit forum!

Groeten,

Michel

• gerrit jurgens

sluit ik mij voledig mee aan beter op het verkeerde prikbord gemeld als een computer geveld . groeten gerrit jurgens

• Stefan Boumans

…dat voor elk dreigend gevaar er op dit forum een bericht geplaatst wordt…

En dat je dat dan eigenlijk op alle fora moet doen die van toepassing zijn op je werk of hobby…

En dat hoeft zich dus niet te beperken tot virussen…

Dat zou me een heisa geven, lijkt mij.

En verder: voor je iets, met alle geweld, plaatst, ga na óf het klopt.

Kijk eens naar TROS opgelicht en vraag je af: waarom trappen die mensen overal in?

• Mark den Boer

Het gebeurt nog wel eens dat mensen van goede wil je per mail waarschuwen voor een VIRUS, terwijl het een hoax is.

Tip voor iedereen. Ga naar een pagina als www.viruspagina.nl en kijk even wat je moet doen als je denkt dat je een virus hebt. De meeste hoaxen staan daar ook. Wat je ook kunt doen is een stukje tekst uit de mail/melding gewoon invoeren op Google, dan wordt je meestal ook veel wijzer. Er zijn veel sites te vinden waar mensen zich met dit soort dingen bezig houden, net zoals wij het over molens hebben.

In elk geval is het niet wenselijk dit soort berichten (die bijna altijd vals zijn) op grote schaal te verspreiden via mail of fora. Op zich is de enige ‘viruswerking’ die ervan uit gaat het onjuist gebruiken van internet en het vervuilen van ieders mailbox.

Dus denk je dat je iets hebt, ga dat dan eerst onderzoeken. Bij voorbeeld via internet.

Zo, nu weer terug naar de molens wat mij betreft…

Groeten,

Mark den Boer

• vluchtje

ja, dan kunnen we het gaan hebben over het MOLENVIRUS ofwel de molenmicrobe…