nog gedraaid vandaag/week

• Willem Bever

Als dit Tinka van Beek is, dan is het een dochter van Hans van Beek.

Piet van Beek was dan haar opa.

In oktober 1976 overleed Hans van Beek, geheel onverwachts op 30 jarige leeftijd.

Vader Piet van Beek overleed in 1978 op 68 jarige leeftijd.

In 1977 had de toenmalige werknemer, Arie Verheij het bedrijf overgenomen, en ging de werkplaats ( met de Dekkermolen) huren van de weduwvrouw van Hans van Beek.

In dec 1978 ging Teun Waltman bij Arie Verheij werken , en in aug 1980 ging ik er werken, tot dat we in febr 1997 overgenomen werden door Verbij.

En nu komt de Dekkermolen ons ook achterna ! , en da's toch wel aardig !

Overigens heb ik in m'n privé archief nog ergens een krantenknipsel zitten uit begin 1976 van de ingebruikstelling van de toen naar Rijnsaterwoude verplaatste Dekkermolen.

De openingshandeling, door het lichten van de vang, werd verricht door de elf jarige Toon Mans, zoon van een bestuurslid van de Rijnlandse molenstichting, en Katinka van Beek, wat toen nog een heel klein meisje was !

Als het hier om dezelfde (Ka)Tinka van Beek gaat, moet zij inmiddels tussen de 35 en 40 zijn.

De wereld is inderdaad klein.

Groet van Willem Bever.

• Andre Koopal

Willem Bever schreef:

>

> Overigens heb ik in m'n privé archief nog ergens een

> krantenknipsel zitten uit begin 1976 van de ingebruikstelling

> van de toen naar Rijnsaterwoude verplaatste Dekkermolen.

> De openingshandeling, door het lichten van de vang, werd

> verricht door de elf jarige Toon Mans, zoon van een

> bestuurslid van de Rijnlandse molenstichting, en Katinka van

> Beek, wat toen nog een heel klein meisje was !

> Als het hier om dezelfde (Ka)Tinka van Beek gaat, moet zij

> inmiddels tussen de 35 en 40 zijn.

>

Misschien leuk om die Toon en Katinka te achterhalen, en te vragen voor de heropening?

Groetjes,

Andre

• Martin

Inderdaad Willem deze vrouw is rond de veertig naar mijn inschatting. Haar man sprak Fries en zij verstond het goed,ik kon voor haar gewoon door gaan in mijn memmetaal.

Helaas staat hun woonplaats niet in ons gastenboek. Dus ik kan je niet aan verdere informatie helpen.

Martin

• Martijn Scholtens

Hier dan de foto's van de molens die we bezocht hebben.

http://www.mijnalbum.nl/Album=JXSPM4SC

Gr Martijn

• Nico van Dam

Leuke serie foto's, alleen jammer dat je de moeite niet hebt genomen om de molen- en plaatsnamen erbij te zetten.

Groeten Nico

• Katinka van Beek

Beste Willem, Martin, Bart en Andre,

Leuk om te lezen dat de molenmakerij Van Beek bij jullie nog volop leeft. Ik vind het een eer als ik - samen met mijn moeder, broertje en zusje - bij de heropening van de Dekkermolen aanwezig mag zijn. Dat maakt voor mij weer een cirkel rond. Ik realiseer mij ook dat een aantal van jullie - in ieder geval Willem - mijn vader heeft gekend. Ik zou het heel fijn vinden om via jullie meer over hem te weten te komen.

Ik kwam vroeger inderdaad mijn meel halen in Hilvarenbeek. De laatste tijd komt het er niet meer van.

Het bezoek aan de Cornwerdermolen ben ik niet geweest. En mijn zusje Hiddeke ook niet. Het zou kunnen dat dit een van mijn tantes is geweest, zij spreken dan als dochter van Piet van Beek.

Hartelijke groet,

Katinka van Beek