Windschering en Cirrus.

• Jan Althof

Goedendag,

Vanmorgen werd ik verrast door enige mist. Ik wilde op de motor naar Barendrecht dus moest het winterpak nog een keertje aan. Niet gehinderd door het ontelbare blik en de files was ik nogal vroeg, 08.30 uur, en zo kon ik bij de molen zittend de mist langzaam op zien trekken. Met de wind was het uiteraard fluitje poep, want nauwelijks aanwezig.

We startten deswege met vier volle, uit z`n werk en met de neus naar vrijwel Oost. In de loop van de dag trok de wind wel iets aan maar spannend werd het nooit. In de middag was het nog nodig om naar het zuiden te kruien maar dat mocht een klein uurtje later weer terug. Goed voor de ouwe spierballen zal ik maar zeggen.

Wél spectaculair was de hemel tussen twee en drie uur. De hele dag waren er meerdere luchtlagen (3) die een aardig spelletje windschering speelden. De hierin onstaande cirrus vertoonde daardoor een prachtig golvend patroon. Te mooi om zomaar in de lucht te laten hangen. Het ontstond vrij snel in het Noorden en was ook snel weer opgelost richting zuiden.

Maaltechnisch weinig te melden dus maar de plaatjes geef ik ter compensatie even mee.

Groetings,

Jan.

www.althofweb.nl

http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/PendrechtseWolken#

• Harmannus Noot

Al heb je maaltechnisch niets te melden Jan, de foto's zijn weer van grote klasse.

Groet, Harmannus Noot.

• Mark den Boer

Vanmorgen om 0900 uur zijn we op zuid begonnen. De wind kromp door naar zuidoost. Van daaruit weer naar zuid, zuidwest en uiteindelijk ben ik noord geeindigd.

Gelukkig kruit het nogal soepel bij ons op de Passiebloem.

Weinig wind overigens, het is dat er een ‘startdag’ was van het woonwijkje dat geheel volgens de richtlijnen qua hoogte in deze maanden wordt gerealiseerd. Voor een eerste paal en een eerste steen was het te laat. Het werd een herdenkingsplaquette.

Het mooiste van de wijk is de weg die recht naar de molen wijst. Naar ik me vandaag heb laten vertellen waren de woningen en appartementen met zicht op de molen het eerst verkocht.

Als presentje kreeg iedereen een halve liter olie mee naar huis. Dus in één klap verkochten we 60 liter aan de projectontwikkelaar. Natuurlijk waren wij vandaag ook aanwezig bij de officiële handeling. Altijd goed om te netwerken…\

Groeten,

Mark den Boer

• Martin E. van Doornik

Zulke wolken heb ik gistermiddag ook gezien, maar kleiner dan op de foto's.

Ik ben nu beroepsfietser geworden. Sinds maandag ben ik aan mijn nieuwe baan als postbode begonnen, adieu na bijna 40 jaar drukkerijen….

Ik heb de oude binnenstad van Groningen onder mijn hoede, wel gemiddeld 40 km per dag fietsen en brievenbussen vullen! Op de Nieuwstad en Muurstraat vul ik wel normale gleuven op, hoor! Dus zal ik vaker met het weer te maken krijgen. Ma. en di. ochtend verdween de Martinitoren in de mist.