Goedendag,
Vanmorgen werd ik verrast door enige mist. Ik wilde op de motor naar Barendrecht dus moest het winterpak nog een keertje aan. Niet gehinderd door het ontelbare blik en de files was ik nogal vroeg, 08.30 uur, en zo kon ik bij de molen zittend de mist langzaam op zien trekken. Met de wind was het uiteraard fluitje poep, want nauwelijks aanwezig.
We startten deswege met vier volle, uit z`n werk en met de neus naar vrijwel Oost. In de loop van de dag trok de wind wel iets aan maar spannend werd het nooit. In de middag was het nog nodig om naar het zuiden te kruien maar dat mocht een klein uurtje later weer terug. Goed voor de ouwe spierballen zal ik maar zeggen.
Wél spectaculair was de hemel tussen twee en drie uur. De hele dag waren er meerdere luchtlagen (3) die een aardig spelletje windschering speelden. De hierin onstaande cirrus vertoonde daardoor een prachtig golvend patroon. Te mooi om zomaar in de lucht te laten hangen. Het ontstond vrij snel in het Noorden en was ook snel weer opgelost richting zuiden.
Maaltechnisch weinig te melden dus maar de plaatjes geef ik ter compensatie even mee.
Groetings,
Jan.
www.althofweb.nl
http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/PendrechtseWolken#