Enige tijd geleden vermeldde ik op dit prikbord in mijn bijdrage over de watertoren van het Jachtslot St.Hubertus dat ik in een uithoek van het Nationaal Park de Hoge Veluwe ‘nog iets molenachtigs’ had waargenomen.
Vanmiddag ben ik er in geslaagd dit molentje ‘tot op enkele meters te benaderen’, zoals dat op de onvolprezen molendatabase bij een aantal van onze molens in het Openluchtmuseum zo treffend geformuleerd staat.
De situatie ter plaatse weerhield me echter van een al te voortvarend onderzoek … het molentje blijkt namelijk te zijn omgeven door een wirwar van omheinigen, klaphekken, afrasteringen met schrikdraad, prikkeldraadversperringen, en is bovendien voorzien van een camera. Niet ver ervandaan net buiten het park ligt een verharde weg met drempels en versmallingen … kennelijk wordt op deze afgelegen plek met een aanzienlijk aantal verdachte bewegingen rekening gehouden.
Met enige terughoudendheid ben ik er niettemin in geslaagd toch enige foto's van deze molen te nemen…
www.mijnalbum.nl/Album=ORQX6I6I
… echter toen er ook nog een patrouillevliegtuig overkwam heb ik mij, zo snel als het over de eindeloze onverharde Veluwse zandwegen op mijn museale rijwiel mogelijk was, van deze onaangename plaats verwijderd.
Waartoe dit overigens fraai vormgegeven molentje nu feitelijk dient is mij vooralsnog niet duidelijk geworden.