Buitenmolen van Berendrecht: saga zonder happy end?

• leo middelkoop

Nog steeds een fooi vergeleken met wat in Nederland zo links en rechts wordt gevraagd.

Groet,

Leo

• Peter van Kuik

Dat is alleen maar goedkoop als je met de molen iets anders mag doen, woonhuis/horica enz. Als je er alleen maar mee mag malen is het veel geld voor een ding dat jaarlijks alleen maar geld kost. Ik denk dat het laatste hier ook het geval is.

• Bart Aertgeerts

En daar zit nu net het probleem.

Door de vorige verkoop is het overblijvend gedeelte niet groter dan de grondopppervlakte van de molen+schuurtje. Het wegel ernaar toe is ‘servitude’ en feitelijk iemand anders' grond. Waar moet je dan met je horeca naar toe als je zelfs geen tafeltje kan buiten zetten…

De molen gebruiken als woonst of buitenverblijf is niet verzoenbaar met de wettelijke bepalingen en is dus uitgesloten.

Ik hoop dat ik tegen 31 maart de loterij win, dan zie ik nog wel toekomst voor deze prachtige molen… ;-)

• Anneleen

Ik ben zelf geen grote molenkennen en al zeker geen molenaar en toch kan ik niet ontkennen dat deze karakteristieke molen mij al enkele nachten wakker houdt. De geschiedenis van deze molen spreekt genoeg tot de verbeelding en ook nu is het gedoe over de verkoop niet wat een molen van zijn statuut verdient.

Ik sprokkel mijn spaarcenten alvast bijeen en zou met alle plezier een koop hebben aan deze molen. Wellicht één van de minst verstandige beslissingen uit mijn leven, maar een knutselatelier of een expositieruimte in de schuur moet alvast toch mogelijk zijn.

Hopelijk valt er dan te rekenen op de steun van ervaren molenaars die mij mede kunnen helpen met het weer actief maken van dit monument.

Als het ook allemaal niet zou gebeuren heeft deze molen toch bijgedragen aan weer fantastische dagdromen over land en toekomst.

• Fred

Is het mogelijk dat iemand geïnteresseerd is deze molen te huren? In dat geval heb ik evt. interesse.