molentocht overijssel zondag 22 mrt

• vincent mepschen

Hallo allemaal.

Vandaag zijn Ricardo en ik op molentocht geweest in overijssel. We zijn eerst langs de drie watermolens van vasse gereden en die waren alledrie ook open, alleen ze draaiden jammergenoeg niet. Daarna zijn we even naar duistland gereden naar Gildehaus, maar deze draaide niet en was ook niet geopend. De molen had geen zeilen meer, wat ik op eerdere foto's wel zag. Daarna doorgereden naar huis, maar onderweg nog even langs Ommen, met de gedachten dat er toch niets draaide, maar WEL, de Konijnenbelt draaide, die haast nooit draait! Daar dan even wezen kijken. En daarna naar huis. Min camera deed het vandaag niet zo goed vandaar maar twee foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=RRTX6RQL

Groeten Vincent

• Vincent Mepschen

Sorry vergeten, we zijn onderweg ook nog naar verschillende molens wezen kijken in Tilligte, Ootmarsum, Lattrop, in die omgeving.

Groeten Vincent

• Bart Hoofs

Soms is de verhuizing van een molenaar een zegen voor een molen.

Uit een betrouwbare bron vernam ik deze week dat een van de gewezen molenaars van de molen van Wijk bij Duurstede hier nu draait.

Naar ik hoop zal de molen nu meer draaien.

Bart

• Justin vd Heuvel

Inderdaad erg leuk dat die molen weer eens draait. :) Ik ga al ruim 7 jaar op vakantie in die regio maar nog nooit zag ik deze molen draaien (wel eens verkruid staan enzo). Fijn dat hij z'n vleugels kan uitslaan. Nu gouw die borden er weer in. Die lagen er vorig jaar mei ook al uit!