Het Westlands Molenfront op avontuur in het Brabantse

• L.v.d.W.W.

Bovenste end is de schade aan de heklatten te zien.

• Rob Pols

De heklatten waren slapper dan de halven….

• L.v.d.W.W.

Mark,

De tijd zal je ervaring in het filmen en monteren geven, zo heb ik het immers ook geleerd. En ook ik merk steeds opnieuw weer leuke dingetjes om er een leuke sfeer aan te geven. Ga bijvoorbeeld eens kijken naar de snelheid van de molen en het weer, en zoek daarbij passende muziek. Dat geeft al snel de sfeer die je hebben wilt.

Gr, Luc

• Tom Blaak

Nou Vluchtje je bent goed weggekomen daar in Raamsdonkveer, gelukkig liep t allemaal goed af.

Zelf heb ik overigens geleerd om zeker bij een zwak hekwerk in t vak te lopen wat t dichts bij de roe ligt, omdat t daar doorgaans t sterkst is, en dus t veiligst

Leuk dat er weer een vrouw in molenland actief is, succes met de opleiding. En je bent welkom om een keer tarwe te komen malen op de kleinste nog in bedrijf zijnde korenmolen van Zuid Holland gok ik….

Groet,

Tom, molenaar op een Fruitboom met een vlucht van een krappe 20 meter

• vluchtje

Hee, bedankt voor de foto's (L.v.d.W.W), de uitnodiging (Tom) en de zorgen (Mark)!!!

Wat dat laatste betreft: wij leren om het hekwerk in te klimmen, de molenaar zei dat ik inderdaad zo dicht mogelijk langs de roede moest klimmen, maar had denk ik zelf ook niet het idee dat de latten/stokken/scheien af zouden kunnen breken. Ik vond het wel een mooie stellingmolenvuurdoop/ontgroening

;-)

En ik wist niet dat ik gefotografeerd was.

En ik kom zeker graag een keer langs!

groet

vluchtje (heb wat problemen met mijn echte naam online gooien, vandaar de alias)

• Jacob Dekker

Hallo Tom,

Ik weet niet op welke school jij rekenen geleerd hebt, maar de Kersen boom heeft een vlucht van 20,30 meter, en dat is in gewoon Hollands een dikke 20 meter. Zou die vlucht 19,80 meter zijn dan spreken we van en krappe 20 meter. 't Is maar dat je het weet

Groet, jAAp

• Tom Blaak

Je hoeft mij niet te vertellen dat de molen een vlucht van 20 meter en 30 cm heeft, en in mijn bewoordingen is dat een krappe 20 meter, anders had ik er wel een ruime 20 meter van gemaakt.

Feit blijft dat het een korenmolen met een kleine vlucht is onder zijn soortgenoten elders in den regio.

Tom

• Rob Pols

Valt Benthuizen ook in die regio? Dan is die kleiner dan het Kersenstokkie. De Haas is dus wél krap 20.00 meter of beter gezegd ruim 19.00 meter. :D

Prettig weekend,

De Assistent-Parkmaler cq. Fotosmurf

• Rob Simons

Hier wordt er ook rechts van het zeil geklommen (als dat al gedaan wordt, want meestal doen we het gewoon vanaf de grond/berg/galerij). In het boek van Jan den Besten staat daar ook nog wat interessants over, ik geloof dat hij het in Gorcum ook zo geleerd had.

• Kersensmurf

Ha die Fotosmurf,

Benthuizen valt toch niet onder de regio Rijnmond???? En dat Kersenstokkie waar jij het over hebt is een Kersenboom, een kleine volwassen boom met pit. Dat je het even weet…… en ja volgens de Van Dale heeft Jaap gelijk wat betreft de krappe 20 meter, ik heb er mn eigen draai aan gegeven………

Met groeten en weltrusten

De Kersensmurf die zaterdag weer meel en omwentelingen heeft gesmurft