Molen “De Weert” te Meppel zaterdagmiddag a.s. gesloten

• Kees Vanger

Molen “De Weert” te Meppel zaterdagmiddag a.s. gesloten

Zaterdag 4 april wordt er een excursie georganiseerd voor de molenaars in opleiding naar het mooie Groninger land. We gaan aldaar een viertal molens bezoeken nl. oliemolen “Woldzigt” te Roderwolde; poldermolen “De Palen” in Westerwijtwerd; houtzaagmolen “Fram” te Woltersum en graan-en pelmolen “Grote Geert” te Kantens.

Tot nu toe hebben al 19 liefhebbers zich opgegeven, waaronder alle molenaars van onze molen. Ook zij wilden erg graag mee! Dus hebben we zaterdag geen personeel om de molen te laten draaien. Daarom gaat molen “De Weert” zaterdag 4 april voor het eerst in 10 jaar op een zaterdagmiddag op slot…

Groet, Kees Vanger

www.molendeweert.nl

• Martijn Scholtens

Leuk dat jullie op de Grote Geert komen ik ben er samen met Gerad ik zal er wel wat later zijn omdat ik eerst nog moet voetballen.Het pellen zit er denk ik niet in zaterdag…maar wordt wel mooi weer:)

Gr Martijn

• Sake Bergsma

In Friesland zullen ook veel molens stil staan.

Die gaan met een bus vol.

Windlust in Noordwolde staat eenmaal per jaar stil.

Allemaal een plezierige dag toegewenst

Sake

• Woldzigt

Vanmorgen was er al vroeg bedrijvigheid in molen Woldzigt. Kruidkoek in de oven, koffie door laten lopen, want voordat Kees en Meint en leerlingen naar Groningen gingen maakten ze nog een tussenstop in Roderwolde. Ondertussen arriveerde ook Erwin uit de Wijk en een delegatie uit het nabijgelegen Staphorst waaronder Gerard Luten die een jaloursmakend mooie maalstoel wist te bemachtigen, tenminste zo meend ik aan kees zijn ogen te zien bij het aanschouwen van zoveel moois uit de ‘hut’van molen Woldzigt opgediept. Omdat de heren nu ongetwijfeld bij de Chinees zitten, of bij de Palen zijn blijven hangen óf samen hourt staan te zagen bij de Fram óf gortp