met gepaste trots! ex molenmaker laat schip te water

• dimitri

Hallo jongens en meisjes,

Ik weet dat dit niet zoveel met molens te maken heeft maar wil dit graag met jullie delen.

After all, molens, boten en andersoortige bouwwerken zijn allemaal terug te relateren naar hout! Eikenhout?

In ieder geval kunnen we niet met ze (molenbiotoop) maar ook niet zonder ze (molen- en botenbouw).

groet van een trotse molenaar/botenbouwer.

dimitri

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GBG6HKYO-D.jpg

• dimitri

En dit is het hele album!

http://www.mijnalbum.nl/Album=MWWSJ7Y4

• Andre Koopal

Hoi Dimitri,

Heb je nog wat achtergrond? Wat voor boot is dit, wat is het verhaal?

Groetjes,

Andre

• Aad Schouten.

Ha die buur meulenaar.

Zo te zien een prachtig stuk vakwerk proficat met het behaalde resultaat.

jammer dat we er niet bij konden zijn .

ik heb wel gezien dat als we eens een echte houten schouw willen laten maken waar we dan moeten zijn………..

ook heb ik gezien dat de molenmakers bij je begonnen zijn staart opgestopt evenals de roeden ,dus verlopig uitgemalen..

gelukkig is er maar weinig achterstallig onderhoud aan de molens van het voormalig waterschap .

en hebben ze hier natuurlijk ruim geld voorgehad om , wat er dan ook aan mankeert te laten maken…..

vr gr Aad

• Ruud van den Aakster

Andre,

Het lijkt wel een replica van een romeinse galei.

Een van de eerste rondvaartboten :-)

• Martin E. van Doornik

Aan de fietswegwijzers te zien ergens in het gebied tussen Utrecht en Leiden.

• Andreas de Vos

Krijg nou niks, dat is die replica van dat romeinse schip dat in Woerden is gevonden toen de parkeergarage werd gebouwd. Paul Vesters van Utrechts Landschap vertelde zaterdag dat dit schip op die middag te water werd gelaten.

Groetsels,

Andreas de Vos

• Erik Stoop

Dit is inderdaad het schip waar Paul Vesters het over had tijdens de Gilde-vergadering. De replica is er echter niet één van een in Woerden gevonden schip, maar deze werd in De Meern gevonden.

Het oorspronkelijke schip werd begin 2003 opgegraven en ligt nu in Lelystad, waar het geconserveerd wordt. Bij de opgraving bleek dat vrijwel de hele inventaris met verschillende voorwerpen uit de tweede eeuw nog aan boord was. Zelfs de schoenen van de schiper zijn aangetroffen!

De replica, die dus zaterdag te water werd gelaten, vaart nu eerst via IJsselstein naar Woerden, waar op 30 mei de eerste tocht zal worden gemaakt, waarbij Koningin Beatrix zal meevaren.Het schip zelf is 25 meter lang en ruim 2,5 meter breed en zal varen tussen Woerden en Harmelen, vandaar ook de breedte, want de Haanwijkersluis is maar 3 meter breed en die moet worden gepasseerd.

Uiteindelijk krijgt het schip een vaste ligplaats in Woerden.

• Mike Ekelschot

Ik dacht dat ding al te herkennen.

Is dan wel van ruim voor mijn tijd maar ben er vlakbij geboren…

Schone schuit geworden!

btw. de Haanwijkersluis is toch geen sluis meer dus waarom aanpassen? ;)

• Robert Van't Geloof

beste martin dit is in de meern.

Gr robert ps dimitri hij is mooi geworden