Rond 12.30 uur, zoiets,haalde Ricardo mij op, want we zouden op de Jan Pol gaan draaien. Rond 13.00 uur waren we daar. We hebben 4 vollen voorgelegd en de as even goed gesmeerd. Helaas was de wind helemaal niks. Er stond al weinig wind en het windje dat er stond kwam ook nog uit zo'n beetje alle hoeken. Toch ging de molen op het ZW nog wel even rond, maar erg lang duurde het helaas niet. Even later kwam Vincent er ook aan. Omdat het helemaal niets was met de wind, besloten we maar de molen af te zeilen, de vlaggelijntjes eruit te halen en op molentocht te gaan.
Rond 14.45 uur gingen we (Ricardo, Vincent en ik) op weg, we gingen eerst richting Ommen. Zowel de Konijnenbelt, Den Oordt als de Lelie stonden stil. We zijn toen doorgereden richting Vilsteren in een mooie omgeving met mooi weer. De molen van Vilsteren had de wind- en steekborden van de roe met oud-hollands met windborden eruit. De molen is erg fraai gelegen.
Toen zijn we doorgereden richting Nieuwleusen, we kwamen eerst langs Dalfsen en tussen Vilsteren en Dalfsen kwamen we langs een mooi kasteel. De molen van Dalfsen stond stil, doorgereden richting Nieuwleusen. Ook deze stond stil. Persoonlijk vind ik dat deze molen best mooi in het landschap staat. Van deze molen wél een foto met mijn nieuwe fototoestel gemaakt(gisteren ook gebruikt), maar helaas niet op mijnalbum, aangezien de foto op een of andere manier beschadigd was.
We kwamen nog in Zwolle terecht en toen de autosnelweg weer op, we gingen richting Nijeveen. Eerst in Nijeveen Lutke's Molen zien staan zonder gevlucht en staart en even later kwamen we bij de Sterrenberg aan. Hier even wat foto's gemaakt. Hierna zijn we weer richting huis gegaan. Het was een mooi dagje, leuke molentocht en daarvoor wil ik Ricardo bedanken.
Foto's: www.mijnalbum.nl/Album=SKUI4BSL