Goedendag,
Het is alweer even geleden maar er wordt nog regelmatig door het Hollandsche land getoerd. De laatste tijd weer vaak met de motor en de combinatie motor/molens is een hele goede. Niet altijd kun je overal komen met de auto en vaak nog wel met de motor. Ook het maken van foto`s is wat minder problematisch als je op smalle wegen rijdt waar weinig parkeergelegenheid is. Gewoon stoppen strak langs het kantje en soms kun je dan schieten vanaf de motor.
Afgelopen zondag was er de eerste rit met de FJR-Club. Deze voerde ons over zulke weggetjes. Langs Het Waver of Het Gein, De Vecht, De Kromme Mijdrecht en ander nat gedoe. Bij de foto`s heb ik een kaartje gezet voor een overzicht. Het aardige voor mijzelf vind ik het leuk allerlei molenrestanten te zien waar ik vroeger als een blinde langs ben gereden. Ik zag ze gewoon niet. Nu ga ik bij het minste of geringste wat op een molenrestant lijkt in de remmen. Thuis zoek ik dan op wat voor molen het is geweest.
Dat valt wel eens tegen, vooral als er meerdere molens in elkaars buurt hebben gestaan. Eigen schuld want ik noteer vaak niet waar ik een foto neem. De baard biedt dan meestal uitkomst omdat ik die dan als herkenpunt op de plaat zet. Op die manier doe je de rit nog eens digitaal over en is het spitten in de database een leerzame tijdspassering.
Deze keer zet ik maar eens geen naam o.i.d. bij de plaatjes. Wellicht is het aardig om zelf eens uit te vogelen welke restanten het hier betreft. De serie is een combinatie met een rit van dinsdag 31 maart die de Oliebollentoer heette en een deel van zondag overlapte.
Een prachtige rit om eens te rijden. Er is maar één minpuntje. De verschrikkelijke “builenpest” in de vorm van verkeersdrempels, een soort konkoers hippekeu zal ik maar zeggen. :-)
Groetings,
Jan.
www.althofweb.nl
http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/VechtsePlassentoer#