Welke molens draaien op Goede Vrijdag?

• Rob P.

Hallo Prikkers,

Even een vraag:

Morgen gaat het Duo BarPol weer de wijde wereld in (bij leven en welzijn).

Wat is er te beleven aan draaiende, malende en/of van binnen te bekijken molens in het oostelijk deel van het Rijnland/West-Utrecht?

Als je van plan bent te gaan draaien, graag even doorgeven. Dan kunnen we een lijstje maken van de te fotograferen molens. Het zou immers jammer zijn als we een molen in de zeilen misrijden!

Alvast heel vriendelijk bedankt en wie weet tot morgen!

Rob P.

• Martin E. van Doornik

Het wordt op Goede Vrijdag fraai zomerweer met 22 graden in Groningen! Misschien de Windotter in IJsselstein? Op vrijdag open 10-12.30 en 13.30-16.00 uur. Je kunt verder bekijken op de Utrechtse molendatabase.

• Andre Koopal

Het Pink draait vrijdagmiddag.

Groetjes,

Andre

• Ruben 4-Gever

Morgen ben ik samen met Bas op T' Kleyn Vermoogen.

Groeten uit de Hoeksche Waard,

waar het zaterdag weer draaiend te zien is!

• Willem Bever

Ha die Meneer Pols,

Aarlanderveen, althans de gang, maalt morgen in ieder geval niet, want als de grassprieten, zoals nu, weer gaan slurpen, malen wij zo veel niet meer, zodat ze wat mij betreft mogen starten met de restauratie werkzaamheden cq onderhoud……..

Misschien is het voor jullie wel aardig om even bij de Westveense molen in Woerdense verlaat te gaan kijken , want daar is naar ik heb begrepen de restauratie in volle gang.

Groet van de Bever, ook aan je reisgenoot, en ondanks ze niet veel wind opgeven, toch een fijne dag gewenst.

ps, geniet maar ééns van het prachtige Zuid-Hollandse / West Utrechtse polderland !, zeker in deze mooie tijd van het jaar.

• Rob Pols

Ha die Bever!

Het Woerdense Verlaat stond inderdaad al op de to-do-list, haha.

Toch is het misschien wel de moeite waard de viergang te fotograferen omdat ze stilstaan (en dat gebeurt niet iedere dag :)). Kan ik ook meteen die kachelpijpen in de waterloop bekijken (bulder).

Het zal zeker een leuke en mooie dag worden, dat geloof ik nu al.

Groeten, meneertje Pols