Heey allemaal . Donderdag van af 09:45 tot 16:00 aan de gang geweest met De Walvisch. Rondvol. op zzo z
zw > z. om 16:00 molen leeg getrokken.
Want mijn leermeester Fred vroeg dit Omdat hij hem dan alleen savonds hoefde te vangen. Zonder Af te zeilen. maar leeg deed de molen toen ik weg reed het ook nog wel aardig hoor. Ook was de 3 koornbloemen los. ook 4vol. Vanaf 8:00
Gisteren kwam ik om 09;15 aan molen stond nog hartstikke stil.
Dus jan en ik samen ff snel de boel opgezeild rondvol.
En de steen erop. Later vroeg Jan of ik wilde zwichten naar 4 duikers. Het meel werd te heet. Daarna ben ik beneden wat gaan brengen. Toen ik boven kwam was jan even van de 4 duikers 2vol-2duikers aant maken. Ik was binnen
Nog bezig En even later maalde we weer volop. Ik liep naar buiten . Maar Toen zag ik Wat vreemds Jan had ipv op 1 roe vol gelegen. Per abuis tijdens dat zeilen buij leggen de molen niet over de kop gezet Maar 1 end verder gezet. dus maalde de molen met 1 duiker op een end van de binnenroede en 1 duiker op een end van de buitenroed. En 1 vol op een end van de binnenroed En 1 vol op een end van de buitenroed. Dus ik liep naar binnen ik zei het ff tegen Jan Waarom die zeilvoering. Waarop jan naar buiten liep En lachend binnen kwam O sorry foutje.
Dus zei hij nou leg maar vol . Dus vol gelegd. Nadat we klaar waren met malen steen eraf En lekker laten lopen in de 4vol. En gingen we eten. Na het eten moesten we op het andere koppel nog malen. Inmiddels was de wind aant toenemen. Dus paar keer moeten zwichten Op het laatst hadden we er 4 l half voor. Om 16:00 ben ik weer weg gegaan. in Schiedam draaide De Nolet. En de vrijheid Rondvol>4half>2vol-2half En vanaf 13:00 3 koornbloemen met 2half En 16:00 leeg .
Vandaag gaan we een weekend naar duitsland. Naar dorsten. En morgen wordt ik dan naar Xanten Gebracht En daar blijf ik bij de molen tot een maandag overnachten. Erg leuk. Ik wenst iedereen een mooi draai/maaldag vandaag toe. En hele fijne pasen. Groeten Robert.