Molendagpakket ontvangen

• Hans de Kroon

Vandaag viel bij mij thuis het Molendagpakket op de mat. Ik was aangenaam verrast met de leuke kleurboekjes! Zelf geef ik aan jonge kinderen die bij mij op de molen komen altijd een molenkleurplaat mee en dat valt altijd in goede aarde!

Het loont dit jaar dus echt de moeite om je als deelnemer aan komende Nationale Molen- en Gemalendag aan te melden op http://www.nationalemolenengemalendag.nl/

• Mario Collombon

Ik was een beetje teleurgesteld in het pakket. Ik vond de boekjes heel erg oubollig overkomen helaas.

• wout v tienhoven

mario ik vond heel perfect ook ik heb het onvangen.

vr gr wout.

• Tom Blaak

Ik heb nog niets ontvangen, zou dat kunnen????

• Hans de Kroon

Je hebt je aangemeld als deelnemer en je moet dus komende week het pakket in huis krijgen. Mocht het onverhoopd niet het geval zijn, dan even graag aan de bel trekken.

• Jacob Dekker

Hallo Mario,

Je kunt het kleurboekje best oubollig vinden, maar dan moet je wel bedenken dat jij niet tot de doelgroep behoort waarvoor het boekje bestemd is. Dat zijn namelijk kinderen in de basisschoolleeftijd.

En voor die kinderen is het een heel leuk kleurboekje, De tekeningen zijn aangepast aan de leeftijd, vooral niet te druk en niet te veel kleine onderdelen, want daaraan gaan veel kleurplaten nog wel eens mank.

Verder zijn het, mischien wel enigszins aangepast, tekeningen van de bekende Jan Lunenburg en last but not least, ze stellen bestaande molens voor.

Ik heb het boekje getest bij mijn eigen kleinkinderen en ik kan je wel zeggen, dat het enthousiast ontvangen is.

Groet, jAAp

• Mario Collombon

Hallo Jacob,

Als de doelgroep jonge kinderen zijn dan slaat zoiets inderdaad goed aan daar heb je gelijk in. Kinderen vinden in de meeste gevallen alles wat beweegt aan de molen of wat ze in kunnen kleuren geweldig. Maar bereik je het doel, nieuwe toekomstig molenaars werven/enthousiast maken ermee? De kinderen kunnen weer even leuk kleuren maar dan ligt het boekje evengoed bij het oud papier,weggegooid geld dus. Al had er op elke pagina een ander kasteel gestaan dan hadden ze het nog leuk gevonden.

Dan had ik ook de kleurplaat die ik al op de molen heb weer een aantal keer kunnen copieeren want die doet het ook nog steeds goed bij de kinderen.

De doelgroep waar we het in de toekomst van moeten hebben is breder. Vooral vanaf de wat oudere jeugd en die bereik je zo niet, en dat is toch jammer als dit het promotiemateriaal is voor een molendag.