Vandaag een tochtje gemaakt richting de Zijpe, maar rijdend op de rondweg van Alkmaar, zag ik in mijn ooghoek dat de Sluisolen van Andreas werd ingespannen. Dus besloot ik dat ik eerst daar maar een kijkje zou gaan nemen, na wat gepraat en wat gedronken tehebben was het tijd om op te stappen.
De tweede molen was in Schoorl korenmolen Kijkduin, niemand aanwezig, na een paar foto,s weer verder richting de Zijpe Via de Groetermolen en de Hargermolen, was het vizier op de eerste molen in de Zijpe dat was in Schagerbrug de Ooster N.
Via een zandpad ariveerde ik daar, sinds kort staat daar een groot hek om heen. maar via de buren kon ik toch aan de andere kant van de molen komen, om en paar foto's te nemen.
De volgend molen die mijn tom tom moest aanwijzen was molen O-T in 't Zand de bewoners waren aanwezig en heeft even met me een babbeltje gemaakt, maar het was voor de bewoner hoog tijd om met zijn motor een rondje te gaan rijden.
Ik besloot verder te gaan naar de volgende molen in 't Zand te gaan te weten de P-V deze molen is in restauratie.
De volgende molen stond vlakbij maar ik moest een stukje omrijden omdat die aan de anderkant van de sloot stond, dat was in Oude Sluis molen P een vreemd gezicht in een streek met allemaal binnenkuiers een buiten kruier te zien, maar deze molen is ook niet zo groot.
Toen richting de Grote Sloot gereden de eerste molen die ik tegenkwam was molen D in Schagerbrug, een praatje gemaakt met de molenaar, die het me toeliet om de molen van de andere kant te fotograveren.
de volgende 2 stonden stil alleen foto's gemaakt dat waren,in Sint Maartensbrug de molen N-G of noorder G en in Burgerbrug molen Zuider G, de volgende molen in Bugerbrug te weten molen F stond te draaien molenaar Klaas Zaal bood me wat te drinken aan buiten in het zon lekker wat gekletst.
toen maar weer richting Zuid-Holland gegaan, onderweg nog een paar opnames gemaakt van de Grebmolen in Schoorldam en molen A in Sint Pancras.
eenmaal weer op de A9 zag ik in Uitgeest De Kat nog draaien met 2 vollen, daat even van de rijksweg afgegaan en een praatje wezen maken met Gerbrand de Vries.
Ik kan wel zeggen dat het een geslaagd dagje uit was, voor de foto's zie de link hieronder.
http://www.mijnalbum.nl/Album=VBYLVHF7
vr. gr. Ruud Bax