Goedendag,
Zaterdag was ik een aantal uren op De Wingerdse molen bij Aad Schouten. Om de cathegese goed af te sluiten kreeg ik nog wat bijles van hem. Velen zullen weten dat De Wingerdse in een mooi stukje natuur staat en het terrein om de molen door weinigen wordt betreden. Dat heeft zo zijn gevolgen.
Met Jannick ging ik even kijken bij de paaltjasker die achter de molen staat. Zomaar om even weer een beeld te hebben bij het verschijnsel paaltjasker. Jannick en ik waren door het hekje gestapt en stonden wat te praten met de handen tegen de molen geleund. Jannick wilde op het randje van de watergoot stappen maar trok ijlings zijn voet terug.
Bijna ging hij op een moedereend staan die onbeweeglijk op haar eieren bleef zitten. Ik keek naar beneden en zij knipperde niet eens met haar ogen. Zij moet geweten/gevoeld hebben dat wij geen kwaad in de zin hadden want zij verroerde geen veertje. Zij keek ons slechts aan, met één oog.
“Kom Jannick, we gaan weg want áls zij opvliegt, is de kans groot dat zij niet meer terugkomt. Dat zou zonde zijn”. Buiten het hekje heb ik dit dappere moedertje nog even geknipt. Ik moest even denken aan het mooie kindje dat er gisteren bij kwam op deze bol. Fenna May, mijn vierde kleindochter. Mooie natuur toch??
Groetings,
Jan.
www.althofweb.nl
http://picasaweb.google.nl/Noordkaper04/BijnaGepletteEend#