lekker draaien

• nathan voogd

hallo allemaal,

vandaag lekker gedraaid.

eerst op z later w en toen n en daarna nno.

we draaiden eerst met 2volle toen met 4volle en toen met 2volle en toen met 1vol+ 1duiker.

grt van nathan

• Meelmuisje

Hey Nathan afgelopen week heeft het hier ook volop gedraaid:)

Maandag De Onrust de gehele dag met 4 volle op het N-O en liep daar een leuk gangetje mee.

Dinsdag weer De Onrust losgegooid met 4 volle waarmee hij weer lekker doorliep. Vanaf De Onrust zag ik ook dat De Vriendschap was losgegooid in de lege en later 2 lange halven. Eenmaal later die dag op De Vriendschap de molen rondvol gelegt waarmee zij leuk doorliep:)

Woensdag weer naar De Onrust gegaan die weer los was. Liep weer lekker door op het Noorden.. Aan het einde van de dag had ie flink de vaart erachter met 4 volle.

Ook vandaag draaide De Onrust weer met 4 volle maar ik zelf had vandaag even wat andere dingen te doen..;)

Groetjes, Thomas

• Willem Bever

Ha Thomas,

Ik heb altijd begrepen dat als het riet gaat groeien in het Naardermeer, er niet meer gemalen hoeft te worden.

Dus ik vraag me dan ook af waarom de Onrust met dit fel drogende weer toch nog drie dagen in werking is.

Of heeft het ‘kale as’ draaien op deze nog werkende poldermolen hier ook zijn intrede gedaan…..

Groet vanuit Aarlanderveen, alwaar er al drie weken niet meer is gemalen.

De Bever.

• Meelmuisje

Ha Bever,

Dat klopt inderdaad! Maar de afgelopen dagen mochten wij 240 leerlingen ontvangen van een middelbare school in Bussum. Deze kwamen verspreid over 4 dagen. Al deze leerlingen hadden een Naardermeer project waarbij de molen ook bezocht moest worden. De molen zelf stond uit zijn werk omdat er inderdaad niet gemalen hoeft te worden. Maarja… met zulk weer als afgelopen dagen is het helemaal geen straf om op de molen te zitten:)

Groetjes, Thomas Griffioen