molen in de rouw

• Pieter Hellinga

Vanmiddag heb ik m'n molen in de rouw achter gelaten. Vanwege het drama in Apeldoorn. Natuurlijk voor de slachtoofers, maar ook vanwege de gebeurtenis zelf. Ik ben geen grote fan van Koninginnedag, maar dit raakt me echt. Daarom blijft De Grote Molen in Zoeterwoude tot 5 mei in de rouw staan.

• Addy

Misschien een idee om er landelijk iets van temaken en dan voor een wat langere tijd zo dat er meer molens mee kunnen doen. groeten van Addy stolk vrijwillig molenaar kerkmolen molenaarsgraaf

• Gerad Werkman

Vanmorgen was het gezellig op de Koningginemarkt in Kantens.

Deze duurde van 10 tot 1 uur. En ik stond namens de Grote Geert met de z.g. “Kaanster Krente bollen en roggebollen” op de markt, met meelverkoop.

Toen we gingen opruimen werden we door een dorpsgenoot verteld wat er in Appeldoorn gebeurd was.

Om Half drie naar de Grote Geert, want er zijn mensen uit Tsechië op bezoek bij een tjech die hier al heel lang woont voor verjaardag. Die kregen een een rondleiding door de molen Er kwam om vier uur een buurtgenote aan die het waardeert dat de molen draait, en zei dat de vlaggen half stok moesten.

Ik heb alle vlaggetjes tussen de wieken verwijderd, en de molen in de rouw gezet.

Wij hebben zelf ook al veel gemaakt, maar dit wat er gebeurd is zijn geen woorden voor.

Gerad,Maria + kids en aanhang uit Kantens.

• Martijn Scholtens

Hier in Usquert hebben we wel gedraaid van 12 tot 18 uur maar we hebben in de middag de vlaggenlijn uit het gevlucht gehaald en de vlag voor bij de molen halfstok uit recpect voor de slachtoffers in Apeldoorn want dit is erg triest….

http://www.mijnalbum.nl/Album=W7BPJWFS

Groeten,Martijn

• Meelmuisje

Het viel mij vanmiddag ook ineens op dat De Gooijer in Amsterdam midden op de dag geen vlag maar aan de vlaggestok had hangen. Verder in de stad zag ik dat er steeds meer vlaggen halfstok hingen. Even later kreeg ik van mijn vriendin te horen wat er precies was gebeurt toen ze werd gebeld door der moeder.. Echt niet normaal gewoon. Dat zulke dingen gewoon gebeuren ! Ik zag net een filmpje van een jaartje of 50 geleden dat mensen gewoon met koninginnendag achterop de fiets van Prins Claus sprongen en het was gewoon leuk feest enzo!

Op het museum plein in Amsterdam waar 200.000 man was is vanmiddag 1 minuut stilte gehouden voor de slachtoffers van afgelopen middag.

Thomas Griffioen

• Gerard Sturkenboom

Beste Pieter,

Ook mij doet het wel wat bij wat er in Apeldoorn geberud is, vooral bij het zien van de beelden, o.a. op YouTube.

Ik ben ook de vlag van de molen (in Heeze) gaan halen.

Ik respecteer je dat je de molen in de rouw hebt gezet, maar ik heb dat niet gedaan. Bewust niet. Want zou je het dan niet vaker moeten doen, bijv. bij verkeersslachtoffers vanwege dronken bestuurders?

Het is niet mijn bedoeling een heel kettinkje van “welles-nietes” te starten, maar een andere visie in dit verband vind ik hier wel op zijn plaats.

Groet,

Gerard

• Pieter Hellinga

Gerard,

Bedankt voor je reactie. Buiten de slachtoffers raakt mij vooral de blijvende smet op een onschuldig volksfeest als Koninginnedag. Op NOVA werd net gezegd, dat Nederland z'n onschuld heeft verloren. Dat klinkt misschien zwaar, maar zo voelt het wel.

Natuurlijk bedoel ik ook geen welles/nietes ketting op te roepen. Ieder doe wat hem/haar goeddunkt.

Pieter.

• Ruud Bax

Ik heb de molen niet in de rouw gezet maar wel de vlag om half 2 uit de bovenste end gehaald, naar mijn gevoel was dat enigste wat ik kon doen.

gr. Ruud Bax

• Rob Pols

Het was merkwaardig om hier in Vlaardingen te zien dat “Aeolus” vanmiddag aanvankelijk in de vreugd stond met de vlag in top aan de vlaggenstok en pakweg twee uur later in de rouw met de vlag halfstok. Vreugde en rouw binnen een paar uur, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Rob P.

• Ruben 4-Gever

Ook de molens van schiedam stonden eerst allen met de vlag in top, en later halfstok. Toch een apart gezicht, alle molens met een vlag, of dat nu in top is of halfstok…

Groeten uit de Hoeksche Waard,

Ruben Viergever