Mien van den Broek overleden

• Ver. Westbrabantse Molens

Deze ochtend hebben wij het trieste bericht te horen gekregen dat oud-molenaar Mien van den Broek van molen de Hoop uit Sprundel en van de Zwartenbergse molen is oveleden.

Uit respect voor Mien en voor de nabestaanden zijn reeds tal van molens in West-Brabant in de rouw gezet, waaronder de molen de Hoop in Sprundel, de Zwartenbergse molen en molen de Lelie in Etten Leur.

Wij wensen de familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

• Alwin

Ik werd vanochtend inderdaad gebeld door Toon Hendrikx, molenaar te Sprundel, met dit droeve bericht.

Het zal moeilijk worden om molen De Hoop in Sprundel rond te laten gaan, zonder aan Mien te denken.

Alwin

• gerrit jurgens

heel veel sterkte en steun toegewens voor de famielie en vrienden .

• Wim van Rheen

Gecondoleerd en veel sterkte aan de familie van den Broek

Wij (Gert in herinnering en mijn persoon) leerden hem kennen tijdens ons eerste bezoek aan de Westbrabantse molendag in 1997.

• Bart Hoofs

Mien was meer als vrijwillig molenaar. Vele jaren was hij lid van toendertijd nog geheten “de contactcommissie” Noord-Brabant van het Gilde van Vrijwillige Molenaars. Dus het hedendaagse afdelingsbestuur. Hij was vooral molenaar op de molen in Sprundel waar hij tegenover woonde en later ook de Zwartenbergse molen in De Leur.

Mien was ook een van de oud-gediende vrijwillige molenaars in West-Brabant.

Bij hem op de molen was het gezellig en zijn speciale humor maakte hem bijzonder.

Helaas nemen we nu afscheid van een sympathieke molenaar die zijn stempel heeft gedrukt op het Westbrabantse molengebeuren. Zijn geliefde molen in Sprundel is in goede handen bij vrijwillig molenaar Toon Hendrikx.

• M.-Th. Wilhelmi

Beste Bart,

Veel weet ik van deze molenaar niet. Wat ik zo van hem hoorde, is dat hij het de laatste jaren niet erg makkelijk had.

Wat er verteld werd, was dat zijn voet bij een ongeluk in de molen werd verbrijzeld

en hij met het molenaarsschap moest stoppen. Toen werd hij ook nog eens ziek.

Dat lijkt mij toch allemaal heel erg!

vriendelijke groet

Marie-Theres

• Rob Pols

Vorig jaar tijdens de West-Brabantse Molendag spraken we de heer Van den Broek nog bij de Zwartenbergse Molen in Etten-Leur en toen maakte hij een hele montere indruk. Hij kwam op mij over als een sympathieke man. Hierbij veel sterkte gewenst aan zijn nabestaanden.

Rob P.