Vrijdags al opweg naar Texel daar hebben we een nacht bij mijn opa & oma geslapen.Toen we er waren ben ik gelijk naar molen Het Noorden gegaan die wel stil stond,en Zaterdags om 10 uur op de veerboot om naar Alkmaar en de Schermer te gaan.

Even voor half 12 kwamen mijn vader en ik bij de Sluismolen aan ik had een afspraak gemaakt met Andreas de Vos.We zagen dat hij al aan het kruien was toen even kennis gemaakt en gingen we opzeilen naar 4 vol en draaide best leuk.

Toen dat klaar was gingen we in zijn molen kijken waar hij woont zeer interessant hoe hij woont en hoe is allemaal is gemaakt klein maar fijn:) Toen de rondleiding klaar was nog even in de woonkamer wat gedronken en wat foto's gemaakt om 13 uur zijn we veder gegaan.De Geestmolen stond helaas stil wel even wat foto's gemaakt echt een frose molen alleen jammer van z'n biotoop….Toen veder gegaan maar de Schermer er waren een stuk 6 los allemaal 4 vol de museummolen draaide rustig en viel regelmatig stil terwel de andere molens een end of 60 draaiden.De museummolen bezocht en gesproken met de molenaar.We gingen weer richting Den Helder dus nog even in de gemeente Zijpe gaan kijken of er nog wat los was.er waren maar 2 los zover ik het kon zien De Hargermolen en de L-Q bij de L-Q zijn we even gaan kijken was niet te bezichtigen wel even wat foto's gemaakt.Toen weer op de boot naar Texel bij mijn opa & oma nog gegeten en om 21 uur op de boot naar huis.

Foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=KDPXSM7I

Gr Martijn.