Kleurboekje Molens kijken molens kleuren

• Marit

Ter info:

Record aantal (569) molens nemen deel aan de Nationale Molen- en Gemalendag.

Wegens groot succes zijn alle kleurboekjes (ontwikkeld voor de Nationale Molen- en Gemalendag) uitverkocht.

De kleurplaten zijn digitaal te vinden op:

http://www.nationalemolenengemalendag.nl/jeugd.html

Er zal spoedig een nieuwe druk plaatsvinden.

Met vriendelijke groet,

Marit Hendriksen

• Andreas de Vos

Als ik het goed heb is dit jaar (2009) de 37e uitvoering van Nationale Molendag (en gemalendag sinds een paar jaar). Oktober 1973 de eerste, en dan nog 36 keer in de afgelopen 36 jaar.

Dat betekent dat in 2012 de 40e editie van Nationale Molen- en Gemalendag gehouden gaat worden. Zou mooi zijn als dan niet bijna de helft maar bijna alle molens zouden draaien/malen. Dus zeg maar 1000 i.p.v. bijna 600..

Overigens valt het me op dat een flink aantal molens wel draait, maar niet maalt volgens hun opgave. Terwijl dat wel kan. Ik snap dat niet…. Durft men op molendag niet te malen? Of is dat een slag om de arm in geval van te weinig wind?

Groetsels,

Andreas de Vos

• Rene Kleijn

Hallo Andreas,

In mijn geval word er niet gemalen bij gebrek aan voerklanten.

Verder kan ik me voor stellen dat er collega's zijn die niet malen omdat ze de molen alleen bemannen.

Mvg Rene Kleijn, Abbenbroek

• Marcel Stroo

Er zijn volgens de deelnemerslijst zelfs molens die niet draaien, maar wel malen!

Marcel Stroo

• Margreet

Beste mede-prikkers, vandaag kreeg ik een mail van de Hollandsche Molen met dat bericht, ik had er nog een heel aantal willen bestellen, maar ben te laat. Als je op een poldermolentje met weinig bezoek draait zelf en geen kinderen, neefjes, nichtjes of buurkinderen hebt die die boekjes uit je pakket willen hebben, denk dan aan mij! Ik wil bij een volgende bezoek uwerzijds aan Woldzigt graag boekjes van overnemen, Margreet

• Margreet

Wat schattig trouwens dat al die kleurplaten uit de eerste serie Molen de Weert in Meppel zijn!, Margreet

• Johan van Dijk

Als ik na molendag wat over heb zal ik aan je denken Margreet!

Groeten van Johan (die zich gek genoeg nogal in de gegeven omschrijving herkent haha)

• Andreas de Vos

Blijkt uit deze berichten misschien ook het succes van die kleurplaat boekjes? Dat ze nu al op zijn? Blijkbaar is er veel vraag naar, dus het slaat wel aan die boekjes. Geinig concept ook wel, de kids kleuren een molenkaart voor opa/oma (bijvoorbeeld) en sturen die dan met de post.

Groetsels,

Andreas de Vos

• Mario Collombon

op zich mogelijk, met een elektrisch maalkoppeltje bijvoorbeeld ;)

Maar vind het toch apart dat vele molens een maand geleden al aan konden geven dát ze malen, ik heb er zelf maar even bij vermeld dat dat gebeurd mits er voldoende wind is :)

• Mario Collombon

Het eerste kind dat een kleurplaat inkleuren (met of zonder molen) niet leuk vind moet volgens mij nog geboren worden, dus op zich was succes wat dat betreft wel verzekerd… ;)

Moet toegeven dat ze bij ons ook de molen uitvliegen.