Holland Village

• Barend Zinkweg

Vanmorgen stond onderstaand bericht in de Volkskrant.

“Het gaat niet goed met Holland Village. Het gaat zelfs erg slecht met het bizarre megaproject van de schatrijke Chinese Nederlander Yang Bin in de stad Shenyang. Tientalle grachtenpanden in puin, molens zonder wieken, kapotte ruiten in het nagebouwde Haagse Vredespaleis. ”Nederland“ is een oorlogsgebied. Het is te zien op schokkerige beelden van de Chinese website Sina.com. Yang Bin besteedde miljoenen aan het project, tot zijn arrestatie wegens belastingfraude enkele jaren geleden. Sindsdien groeit het gras op de Scheveningse Pier en liggen de grachten vol dode vissen. Thijs van Soest”

Een Chinees filmpje is te vinden op http://news.sina.com.cn/c/p/2009-04-07/112617561426.shtml ook bereikbaar via www.vk.nl/hollandvillage .

• Hans Roest

Waren dat firma Verbij molens?

• Willem Roose

Het achtkant en de ‘wipmolen’ in het filmpje zijn duidelijk nepperts, dus geen molens van Verbij.

Hoe kan het trouwens dat nieuwbouw waar ‘tot voor enkele jaren’ miljoenen in werd gestoken er nu zo bijstaat? Hier is iemand de boel opzettelijk aan het afbreken / vernielen m.i.

Groet,

Willem

• Lolke Rang

Foei Willem, je weet toch wel dat onroerend-goedboeren nooit iets afbreken of vernielen. Ze noemen het ‘herontwikkelen’!

• Martin E. van Doornik

Daar staat ook een replica van paleis Huis ten Bosch. Ik zie de bekende houtsnijder T.T. Top uit Kruisweg de versierde houtsnijwerken van het interieur van het paleis nog voor me vervaardigen. Zonde!

• leo middelkoop

De man die ooit die potsierlijke Chinees naast de Kortrijkse molen in Breukelen neerzette, was failliet voordat het interieur goed en wel klaar was. Luttele dagen na de officiële opening, als ik mij kan herinneren.

Het is blijkbaar mogelijk om luchtkastelen te bouwen. Instandhouding ervan is iets, waar men blijkbaar pas te laat over na gaat denken.

Groet,

Leo

• Jaap van Driel

“Het is blijkbaar mogelijk om luchtkastelen te bouwen. Instandhouding ervan…”

Dat is zeer waar! Oók voor onze troetels: de windkastelen!

::: JaaP >>>