Geen wind met Molendag

• Tom Blaak

beste collega's,

Waren de verwachtingen voor morgen aan het begin vd week nog hoopvol qua wind,,, de verwachting is nu een zwakke tot matige wind uit het zuidwesten die in de middag zwak en variabel wordt.

Dat wordt dus niet draaien en niet malen vrees ik……………

Groet,

Tom

• Addy

Denk dat het wel mee valt de weerberichten kloppen wel vaker niet en met de westelijke luchtstroming valt het meestal niet tegen .Maar ik ga vandaag maar vast beginnen met draaien en de boel op ruimen voor morgen ik maak er maar een lekker maal weekeind van met de geachte van laat de boel maar waaien.groeten van Addy

• Tom Blaak

De wind zou naar het noordoosten gaan in de loop van t weekend..

Ik hoop dat je gelijk hebt Addy… een stilstaande molen met molendag vind ik erg heel erg

Tom

• Stefan Teeling

Ik heb even naar het “regionale” weerbericht gekeken van Leeuwarden en hier gaat het best nog wel waaien, zo'n windkracht vier tot vijf, uit het westen. Dus er is nog hoop. Aan de andere kant schrikt “te harde wind” veel mensen af om een fietstochtje te gaan maken, vaak zijn dit de mensen waar je het van moet hebben (in de polder dan).

Verder nog een mededeling over de twee spinnenkoppen Hoogland en Kramer, dezen zijn niet te bereiken d.m.v. het fietspad langs de Zwette en dan vervolgens ter hoogte van de twee molen met het bootje over, maar via het erf van proefboerderij Nij Bosma Zathe.

Mvg. Stefan Teeling

http://www.everyoneweb.com/molendevictor/

• Meelmuisje

Een 3tje willen ze hebben. Als dat er daadwerkelijk staat ben ik blij dat er op die molen een stel fokken zitten:) Malen lukt dan wel! En te weinig wind en te mooi weer schrikt mensen ook af.. Kijk maar eens naar afgelopen jaar! Op veel molens viel het harstikke tegen qua bezoekers. Ook op De Onrust… Daar hadden we het jaar ervoor met een dikke windkracht 4-5 en buien 90 man op 1 dag en afgelopen jaar hadden we er 60 in een heel weekend!

Vanavond alvast het één en ander klaarzetten in Weesp!

Groetjes, Thomas Griffioen

• Mark Heutink

Gelukkig heb ik ook fokken op een roe, dus ik denk dat het wel goed komt met molendag. Ik heb ook al wat tarwe gemalen, dat ik morgen ga verkopen, dus ik ben niet zo afhankelijk van de wind. Daarbij ben ik blij dat de zon een beetje zal gaan schijnen, en dat het niet pijpenstelen regent.

Mark

• Ruud Bax

Sinds 20 minuten valt er weer maalgoed naar beneden nu maar hopen dat de weerberichten niet kloppen, zo niet dan word het maalgoed toch wel weggewerkt.

vr. gr. Ruud Bax Hoogmadesche molen

• Peter Pouwels

Wind of geen wind, geen enkel probleem wij draaien én malen zondag gewoon en in geval van nood zetten wij de Crossley motor aan het werk.

Groet van de Bovenste Plasmolen

• Barend Zinkweg

De Pendrechtse Molen zal onafhankelijk van veel of weinig wind niet malen. De molen heeft een mankement waardoor de molen tijdelijk niet-maalvaardig is. Het zit wel eens tegen. Op een later moment zal ik hier verdere uitleg overgeven: we zijn er nog over bezig.

• Gerad Werkman

De wind gaat toch draaien naar het noord-oosten. Hebben wij in noord Groningen wel profijt van. Hier hebben we dan een fris windje vanaf de waddenzee, en zullen de molens van de gemeente Eemsmond morgen allemaal draaien. En op zondag draaien dan alleen Eva Usqwert, en de Grote Geert Kantens.

Met vr. groet Gerad Werkman, Kantens.