Lintje Dick Jan Braaij

• Leo Endedijk

Vandaag mochten we Dick Jan Braaij verrassen op zijn molen De Koker te Wormer. Hij kreeg uit handen van burgemeester Peter Tanger een koninklijke onderscheiding. Voor zijn molenaarschap, maar ook voor zijn jarenlange voorzitterschap van het Gilde van Vrijwillige Molenaars (waarvan hij erelid is) en betrokkenheid bij de examencommissie van De Hollandsche Molen. Dick Jan is ook bestuurslid van de vereniging. Kortom, meer dan genoeg aanleiding voor een lintje, dat dan ook welverdiend is. Nogmaals Dick Jan: proficiat.

Leo Endedijk

• Andre Koopal

Zekers zeer verdient, ook namens mij de hartelijke gelukwensen.

Groetjes,

Andre

• Johan Ottevanger

Dick Jan van harte gefeliciteerd met deze mooie oorkonde, hier op Zevenhuizen een mooie dag gehad met toch redelijk wat bezoekers, maar wat erg tegenviel was de kleurplaatactie, wat voorstelde: 480 leerlingen van de groepen 1, 2 en 3 van de regionale basisscholen hebben een mooie kleurplaat ontvangen via de school, met vermelding in de nieuwsbrief dat zij deze in de mei vakantie konden schilderen en op Molendag bij de molenvan Jan Spruit in konden leveren, daarbij krijgen een leuke attentie, de attentie was er echter we misten 469 leerlingen!!! na onderzoek bleek dat enkele scholen wel de tekening aankondigden in de nieuwsbrief mar vergeten waren dat dan ook de tekening uitgedeeld moet worden, dus u raad het al…………….

verder alles goed gegaan ook met de nieuwe zeilen die wij dit jaar voor het eerst sinds jaren weer in de zomer zullen voeren zaie foto,s die ik door Aad Schouten op de site laat zetten want ik kan veel maar dit niet!!!

Dick tot ziens en allemaal de groeten

Johan Ottevanger

• Aad Schouten.

Hallo Dick Jan .

Vanharte met je onderscheiding.

wat zal het een verrassing geweest zijn om zo op je molen deze onderscheiding opgespeld te krijgen.

het is je vanharte gegund .

onze wegen hebben zich zo door de jaren heen dikwijls gekruist, door onze werkzaamheden voor het gilde

en het was mij altijd een genoegen om je te ontmoeten,en tijdens vergaaderingen was jij altijd een baken van rust en stabiliteit.

vriendelijke groeten vanuit de wingerdse wip Aad

• Bart Hoofs

Het is Dick-Jan van harte gegund. Voorzitter zijn van het Gilde, voorzitter van de examencommissie en bestuurslid van DHM. Dat vergt en vergde op zijn tijd diplomatie en ook de “kool en geit” sparende. Dick-Jan verstaat dat als geen ander. Het waren en zijn geen makkelijke bestuursjaren als je zelf het van nabij kan meemaken. Maar overval zorgde (mede) hij dat er verandering en verbetering kwam. Dat hij als Gildelid en molenaar binnen het bestuur van DHM werkzaam is daar proeven wij als molenaars de vruchten van.

Zoals Aad Schouten prima memoreerde zorgde Braaij voor rust in vaak woelige vergaderingen.

Enige jaren terug toen op Nat. Molendag ook een oud-voorzitter in Heeze een lintje kreeg vroeg ik mij af wanneer Dick-Jan er een zou krijgen. Gelukkig nu dan en het is hem van harte gegund.

Bart Hoofs

• Ranko

Dick-Jan,

Van harte gefeliciteerd met de onderscheiding. Een mooie kroon op vele jaren vrijwilligerswerk. Ook namens de maalploeg van oliemolen het Pink.

Groeten,

Ranko Veuger

PS. Leo, de naam van de burgermeester van Wormerland is Tange, zonder R

• teake

las op Omrop Fryslan dat ook de al enige jaren in friesland komende wonende

Jan Van Bergeijk , vrijwillig molenaar/beheerder van de Loenderveense Molen te Loenen aan de Vecht.

gr.teake